Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD) a anunțat că au fost aprobați, în Guvern, indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră, cu o lungime de 166,216 km.
”Este un proiect de interes național finanțat din PNRR, cu termen limită de realizare anul 2026, și are ca obiective: realizarea a 18 km de linie dublă nouă, sistematizarea stațiilor, înlocuirea/repararea podurilor, podețelor, pasajelor denivelate, consolidări, apărări, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea calității terasamentelo, desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate, realizarea de construcții aferente activității de întreținere, revizie și reparații a instalațiilor fixe de tracțiune electrică și a liniei de contact constând din două districte LC + EA + ELF în stațiile Ciucea și Oradea, realizarea de clădiri de mentenanță în stațiile Cluj-Napoca, Ciucea și Oradea, reabilitarea și modernizarea clădirilor de călători, districtelor, clădirilor de exploatare etc. și asigurarea facilităților călătorilor (inclusiv a persoanelor cu mobilitate redusă) și personalului CFR, montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot.
Obiectivul, împărțit în 4 loturi, are o valoare estimată de peste de 7,55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare și execuție lucrări, la care se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanței și situațiilor diverse și neprevăzute.
Lotul 1: Cluj – Aghireș – 1,50 miliarde de lei, fără TVA, lotul 2: Aghireș – Poieni – 1,47 miliarde de lei, fără TVA, lotul 3: Poieni – Aleșd – 2,16 miliarde de lei, fără TVA, lotul 4: Aleșd – Frontieră – 2,41 miliarde de lei, fără TVA.
Proiectarea și execuția lucrărilor vor dura 3 ani și 6 luni, după semnarea contractelor, care acum se află în licitație.
Acest proiect va aduce o serie de beneficii atât la nivel național cât și local: Noi locuri de muncă, pe perioada implementării proiectului, economii la nivelul costurilor de întreţinere a infrastructurii, economii la cheltuielile de operare a infrastructurii și a trenurilor, economie de timp pentru călători, economie de timp pentru transportul de marfă, câștiguri în eficiență, scăderea nivelului emisiilor de CO2, creșterea gradului de siguranță și scăderea numărului accidentelor.” (sursa)