Pentru a sprijini tranziția către o mobilitate mai curată, mai ecologică și mai inteligentă, în conformitate cu obiectivele Pactului ecologic european, Comisia a adoptat astăzi patru propuneri care vor moderniza sistemul de transport al UE. Prin creșterea conectivității și transferarea mai multor pasageri și mărfuri pe calea ferată și pe căile navigabile interioare, prin sprijinirea lansării punctelor de încărcare, a infrastructurii alternative de alimentare cu combustibil și a noilor tehnologii digitale, prin acordarea unui accent mai puternic pe mobilitatea urbană durabilăț. Sunt propuse și diferite opțiuni de transport într-un sistem multimodal eficient. Acestea vor pune sectorul transporturilor pe calea reducerii emisiilor cu 90%. De asemenea, Comisia Europeană cere ca liniile feroviare de pasageri majore TEN-T să permită trenurilor să circule cu 160 km/h sau mai repede până în 2040, an în care ar trebui finalizată și linia de mare viteză București-Budapesta.

Vicepreședintele executiv pentru European Green Deal, Frans Timmermans: „Tranziția ecologică și digitală a Europei va aduce schimbări majore în modurile în care ne mișcăm. Propunerile de astăzi stabilesc mobilitatea europeană pe drumul cel mai sustenabil pentru un viitor durabil: conexiuni feroviare europene mai rapide, cu bilete ușor de găsit și sprijin îmbunătățit pentru drepturile pasagerilor pentru orașe, pentru a crește și îmbunătăți transportul public și infrastructura pentru mersul pe jos și cu bicicleta și utilizarea cât mai bună posibilă a soluții pentru o conducere inteligentă și eficientă.”

Comisarul pentru transport, Adina Vălean: „Astăzi propunem standarde mai înalte de-a lungul rețelei TEN-T, stimulând calea ferată de mare viteză și înglobând multimodalitatea și un nou coridor nord-sud în Europa de Est. Este propusă o extindere a rețelei feroviare de mare viteză între sud-estul și nordul Europei. Am adăugat o conexiune între Marea Egee, Marea Neagră și Marea Baltică sub forma unui nou coridor care, ca răspuns la nevoia evidentă de a interconecta regiunile noastre de frontieră estică și fluxurile de trafic. Prin Directiva noastră privind sistemele de transport inteligente, îmbrățișăm tehnologiile digitale și schimbul de date. Dorim să facem călătoriile în UE mai eficiente – și mai sigure – atât pentru șoferi, pasageri, cât și pentru companii. Orașele legate de infrastructura UE sunt puterile noastre economice, dar trebuie să fie și un sprijin pentru locuitori și navetiști. De aceea, recomandăm un cadru dedicat pentru mobilitatea urbană durabilă – pentru a ghida tranziția mai rapidă către o mobilitate urbană sigură, accesibilă, incluzivă, inteligentă și cu emisii zero.” (digi24.ro)

Articolul precedentAgresivitatea la volan poate fi contagioasă. Șoferii care sunt violenți în trafic îi pot influența și pe ceilalți să se comporte la fel
Articolul următorHarta puterii de cumpărare în România: Locuitorii din Bucureşti au peste 13.000 de euro per capita pe an de cheltuială, aproape de media europeană