Glovo a primit o amendă de încă 57 milioane de EUR în Spania pentru încălcarea legii privind angajarea curierilor, potrivit Reuters, care citează o sursă ce cunoaște situația. 

Așa-numita „Rider Law” din Spania a intrat în vigoare în august 2021 și impune platformelor de livrări de mâncare să acorde curierilor contracte de muncă formale, conform El Diario, care a relatat prima dată despre situație.

Acum, Glovo, cu sediul la Barcelona, susține că va contesta amenda primită de la Inspecția Muncii din Spania, care ar fi aplicat sancțiunea în urma unor controale efectuate înainte de intrarea în vigoare a legii privind noile contracte de muncă ale curierilor. 

Inspecția Muncii susține că neregulile la Glovo Spania au început în 2019 și au afectat 7.800 de lucrători care nu au fost angajați corespunzător sau nu aveau permise de muncă adecvate, deoarece erau cetățeni străini. 

În septembrie 2022, Glovo a mai primit o amendă de 79 de milioane de EUR în Spania pentru încălcarea Rider Law. 

Acum, odată cu amenda recent primită, platforma de livrări de mâncare fondată în 2015 la Barcelona ajunge la amenzi totale de peste 200 de milioane de EUR, arată TechCrunch

Cine a fondat Glovo

Glovo este un markeplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil. Startup-ul a fost lansat de doi antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona și operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană.

În 2019, Glovo a anunțat că a ajuns la statutul de unicorn, cu o valoare de cel puțin 1 miliard de dolari, în urma unei investiții de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată de Mubadala, din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).

În prezent, valoarea startup-ului a crescut, ținând cont că în aproape 8 ani de existență a obținut investiții de cel puțin 1,2 miliarde de dolari.

Glovo în România

În 2018 startup-ul a pătruns și în România, fiind prezent prin firma locală Glovoappro SRL, din București.

În anul 2020, Glovoappro SRL, firma românească a unicornului spaniol, avea 47 de angajați și a făcut o cifră de afaceri de 167,6 milioane de lei, de 5 ori mai mare decât în 2019, ultimul an dinaintea pandemiei COVID. În schimb, compania a avut cheltuieli și mai mari, ieșind pe pierderi cu 12,7 milioane lei.

În ianuarie 2022, Glovo a anunțat oficial închiderea aplicației foodpanda în România, preluând întregul portofoliu de clienți pe aplicația principală a serviciului spaniol de livrări.

În mai 2021, Glovo a început achiziționarea serviciilor de livrări deținute de compania germană Delivery Hero în regiunea noastră: foodpanda în România și Bulgaria, Donesi în Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, și Pauza în Croația. Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 170 de milioane de euro.

Mișcarea s-a dovedit de fapt o regrupare a afacerilor gigantului Delivery Hero. Compania germană deține acum 83,4% din Glovo, la nivel internațional, în urma unor achiziții de acțiuni de la startup-ul spaniol. (sursa)

Articolul precedentPercheziţii în România şi mai multe ţări, la o grupare specializată în trafic internaţional de droguri / Participă și polițiști din Oradea!
Articolul următorDeși deținem o treime din izvoarele termale și minerale din Europa, românii aleg să meargă la băi și spa în Ungaria