♦ Valoarea totală a coletelor de pe Temu şi Shein care ajung la consumatori români este estimată de ZF la 600 mil. euro ♦ Un colet conţine între trei şi cinci produse în medie ♦ Preţul unui colet livrat este estimat la 20-30 de euro ♦ Un colet este supus taxelor vamale doar dacă valoarea trece de 150 de euro ♦ Plata se face online.
Miruna Diaconu: La orice simplă căutare de produse în mediul online, Temu şi Shein apar printre opţiunile care se afişează constant consumatorilor. Niciuna dintre cele două platforme originare din China nu are vreo personalitate juridică în România. Totuşi, piaţa locală este invadată de produse comandate de pe aceste platforme. Astfel, unu din zece colete din maşinile curierilor conţine obiecte comandate de pe Temu sau Shein.
Dacă înainte magazinele se aprovizionau de la Dragonul Roşu, poarta de intrare în ţară a produselor chinezeşti, astăzi bariera fizică a dispărut şi totul se joacă în online.
De la haine, încălţăminte, decoraţiuni, papetărie, bricolaj, veselă, diferite dispozitive şi multe alte obiecte pot fi găsite pe aceste platforme. Marketingul agresiv al platformelor chinezeşti îi determină pe consumatori să considere că au nevoie de produsele promovate, mai ales că preţurile sunt inferioare faţă de ceea ce poate fi găsit pe piaţa locală.
Mai mult, comerţul online prin intermediul acestor platforme a crescut şi ca urmare a faptului că timpii de livrare au scăzut. Înainte, de pe platformele de tip AliExpress sau Alibaba produsele ajungeau chiar şi în două luni.
„Platforme precum Temu şi Shein sunt tot mai accesate de clienţi ca urmare a preţurilor mici şi a scăderii semnificative a timpilor de livrare, undeva între 7 şi 15 zile“, spune Cornel Morcov, chief commercial officer la FAN Courier. Lunar, circa 1 milion de colete cu produse de pe Temu sau Shein ajung la clienţii români doar prin FAN Courier, ceea ce reprezintă circa 10-15% din totalul volumelor livrate.
citiți mai multe pe ZF.ro