Orice amânare a unui răspuns la o simplă solicitare poate crea suspiciunea incorectitudinii și lipsei de legalitate a masurilor împotriva cetățenilor – scrie Coaliția Rogerius într-o postare pe facebook.
Oricum, scriu reprezentanții asociației, știam că Primăria Oradea doar trebuie să bifeze dezbaterea privind noul regulament de salubritate, dar este sfidător că pentru trei întrebări simple cer termen de amânare maximă. Dacă chiar vroiau păreri pertinente și bine documentate deja ne-ar fi transmis toate răspunsurile.
Vă lăsăm pe dumneavoastră sa apreciați “dificultatea” acestor informații:
Întrebarea nr. 1 : De câte ori a fost sancționat operatorul RER de către Primărie în perioada 2021-2023? Dintre acestea de câte ori au fost sancționați din cauza menținerii neconforme a salubrizarii și igienizări din incinta țarcurilor?
Întrebarea nr. 2: În cadrul controalelor de la țarcuri a Primăriei + Poliția Locală, cum se evaluează dacă deșeurile neconforme au fost puse de locatarii arondați la acel țarc sau de către alții?
Întrebarea nr. 3: Se specifică în proiectul de regulament că “este interzis accesul persoanelor, altele decât personalul Operatorului de colectare și transport, în punctele de colectare în vederea descărcării deșeurilor din recipientele din dotare. Personale care au acest drept trebuie riguros identificare”. Cum în mod concret?
Și mai ales în aceea perioada de zeci de minute până când angajatul RER deschide la rand ușile, iar mașina sosește peste mult timp cine asigura controlul?
Pentru aceste trei întrebări simple Primăria Oradea nu are răspunsul la-ndemna?
Nici măcar efortul minim de a se preface că poți veni cu propuneri corecte înspre binele cetățeanului din Oradea nu se mai obosesc cei de la Primărie. Doar să plouă cu amenzile, atât îi interesează.
PS – De la onor RER, societatea mult iubită de administrația locală nici măcar număr de înregistrare nu am primit. Ei sunt peste noi, dacă li s-a permis această atitudine. Doar profitul să iasă, mai scrie Coaliția Rogerius. (sursa)