Curg cererile de despăgubire în urma insolvenţei Euroins. Sunt mii de şoferi care s-au îndreptat către Fondul de Garantare, în speranţa că vor primi banii pentru a-şi repara maşinile, după ce au fost implicaţi într-un accident rutier. Vor avea de aşteptat mult timp până se va întâmpla asta. Fondul n-a terminat de făcut plăţile nici măcar în cazul falimentelor Carpatica şi Astra, de acum 7 ani.

Pe grupurile de pe reţelele sociale curg zeci de mesaje ale şoferilor loviţi în trafic de cei cu asigurare Euroins. Unii au depus deja cereri de despăgubire către Fondul de Garantare, alţii se plâng că stau cu maşinile avariate şi nu-i bagă nimeni în seamă. 

Mădălina Chiţac, reporter Observator: De pe 17 martie şi până în prezent, Fondul de Garantare a primit peste 10.000 de solicitări din partea păgubiţilor Euroins. Sunt şoferi care, în ultimele zile, au avut accidente şi care acum ar trebui să fie despăgubiţi de Fondul de Garantare. Dar vorbim şi despre clienţi ai companiei Euroins care s-au gândit să rezilieze poliţa RCA pe care o aveau şi să ceară statului bani pentru perioada rămasă valabilă din asigurarea lor. 

Prăbușirea Euroins. Câți bani mai are Fondul de Garantare pentru plata polițelor

Spre exemplu, dacă aveau asigurare pe 12 luni și au trecut 5 luni de când și-au făcut-o, statul le va restitui oamenilor banii pe 7 luni. Oricum, la cele 10.000 de cereri care au venit în câteva zile, se mai adaugă alte 55.000 de dosare de daună pe care le avea Euroins, înainte să se anunţe insolvenţa şi care vor fi preluate acum tot de Fondul de Garantare. În prezent, în conturile instituţiei mai sunt în jur de 200 de milioane de lei. Insuficient pentru a acoperi paguba Euroins. 

Nicu Marcu, preşedinte ASF: Fondul de Garantare a fost constituit să aibă bani. Are resursele necesare pe care poate să le abordeze, astfel încât să aibă bani să plătească toate despăgubirile pentru cei care sunt păgubiţi. 

Când anume, e greu de spus. 

Sergiu Costache, expert asigurări: Ţinând cont că în momentul ăsta cei care au avut dosare de daună pe City Insurance încă nu şi-au primit toţi banii, cei care depun acum probabil că ar avea de aşteptat un an, un an jumate.

Între timp, şoferii aşteaptă veşti legate de plafonarea tarifelor RCA, după ce asigurările obligatorii costă mai mult anul acesta cu circa 40 la sută. 

Noul proiect de plafonare urmează să fie prezentat de ASF săptămâna viitoare

N-ar stabiliza piaţa, spun analiştii economici. 

Gabriel Biriş, analist fiscal: Dacă e ordin, cu plăcere. Măsura va fi înghiţită de piaţă. iar când vor expira plafonările, preţurile vor creşte mai mult, pentru că pierderile vor trebui recuperate. 

Dorel Duţă, preşedinte UNSICAR: Cineva va avea de suferit…că vor fi asigurătorii, că vor fi distribuitorii, că vor fi unităţile reparatoare, prestatorii de servicii. Dar cel mai important este că vor suferi păgubiţii. 

Mâine, Consiliul Concurenţei e chemat în faţa Parlamentului pentru a da explicaţii în legătura cu insolvenţa Euroins. În urmă cu o săptămână, şi conducerea ASF a fost audiată, însă vinovatul pentru ieşirea din piaţă a celui mai mare asigurător tot n-a fost găsit. Anul trecut, şeful instituţiei, care oricum are un venit de peste 12.000 de euro, ar mai fi încasat trei salarii.

Cristian Roşu, vicepreşedinte ASF: Am sesizat Consiliul Concurenţei. Chiar în două rânduri. (sursa)

Articolul precedentȚările din est se confruntă cu cele mai mari creşteri de preţuri, mult peste media UE
Articolul următorCiolacu explică ce înseamnă „patriotismul economic” propus de PSD: „S-a dus vremea în care România închidea fabrici pe bandă rulantă și era o piață de desfacere pentru toată lumea!”