Potrivit Codului Rutier, există reguli clare cu privire la oprirea și staționarea unui autoturism. Însă, lipsa locurilor libere de parcare îi face pe șoferi să parchează aproape în orice spațiu disponibil pe care îl găsesc, iar asta le aduce amenzi și puncte de penalizare pentru oprire neregulamentară.

Care este diferența dintre oprire și staționare neregulamentară

Pentru a nu face confuzie, este important să deosebim termenul de oprire și staționare în trafic. Potrivit Noului Cod Rutier, diferența dintre oprire și staționare constă în intervalul de timp în care mașina este imoblizată, în mod voluntar, într-o anumită zonă. Mai exact, dacă un autoturism este oprit pe un drum public pe o durată de cel mult cinci minute, atunci această acțiune este considerată oprire/imobilizare voluntară. Dacă imobilizarea voluntară depășește cele cinci minute, atunci este vorba despre staționare.

Cât este amenda pentru oprirea neregulamentară în 2024

În România există cinci clase de amendă. Primele patru se aplică persoanelor fizice, iar cea de-a cincea este aplicabilă persoanelor juridice. Cele cinci clase de amenzi prevăzute de Codul Rutier la art. 98 alin. (4) sunt următoarele:

clasa I: 2 sau 3 puncte-amendă;

clasa a II-a: 4 sau 5 puncte-amendă;

clasa a III-a: între 6 și 8 puncte-amendă;

clasa a IV-a: între 9 și 20 de puncte-amendă;

clasa a V-a: între 21 și 100 de puncte-amendă.

Nerespectarea regulilor de circulație atrage după sine amendă, iar în cazul unei opriri neregulamentare, într-o zonă interzisă, amenda minimă poate începe de la 330 de lei până la 495 de lei.

Pe lângă amenda financiară și punctele de penalizare, autoritățile pot dispune și ridicarea vehicului, acțiune care implică alte costuri financiare.

citiți mai multe pe digi24.ro

Articolul precedentBrățările electronice pentru suspecți, extins în toată ţara. Vor fi purtate şi de persoanele aflate în arest la domiciliu sau sub control judiciar
Articolul următorRomânia Viitorului în viziunea lui Marcel Ciolacu: investițiile și reindustrializarea, în centrul Planului pentru o Economie Puternică