“Un model pe care noi l-am identificat ca fezabil este în Danemarca. Asigură conectarea unui oraş mai mic cu Copenhaga” asta a declarat Bolojan la conferinta de presă în care anunța ideea năstrușnică a unei companii aeriene de stat.
Iar eu, un necredincios ce sunt – scrie orădeanul Liviu Sav, m-am apucat sa-i verific spusele. Cu ajutorul Goagal si Wikipedia, cred ca am reusit sa identific misteriosul model si as vrea sa il dezbat putin.
Se pare ca este vorba de oraselul danez Sønderborg, cu 27.000 de locuitori (aproape de 10 ori mai mic decat Oradea), care in anul 2013 a ramas fara nici o legatura aeriana cu Copenhaga. WOW! Ce mai asemanare! Dar parca Oradea are zboruri catre Bucuresti, cel putin deocamdata. Si ia ghiciti, ce a facut primaria din Sønderborg? Si-a facut companie aeriana! FALS!
Intr-adevar a aparut un operator aerian care asigura zborurile intre Sønderborg si Copenhaga. Este vorba despre Alsie Express, o companie aeriana virtuala. Cum vine companie aeriana virtuala? Adica o companie aeriana care externalizeaza mai toate serviciile necesare pentru desfasurarea activitatii. Si totusi, cine detine aeronavele cu care se zboara intre Sønderborg si Copenhaga? Air Alsie detine cele 2 aeronave ATR 72-500, similare cu cele utilizate de TAROM pentru zborurile interne. Si cine este Air Alsie? Este o companie care detine business jet-uri si isi are baza pe aeroportul Sønderborg. Altfel spus, Air Alsie opereaza o flota de 17 private jet-uri si s-a gandit sa faca un bine comunitatii in care isi desfasoara activitatea.
Peste tot vad doar asemanari intre situatia din Sønderborg si cea din Oradea. Iar misteriosul model danez se potriveste ca o manusa pentru ceea ce Bolojan viseaza. Pe semne BOLO AIR se pregateste, in final, sa concureze Tiriac Air si sa devina lider de piata in Romania pe acest segment…
sursa: Liviu Sav / facebook