Mii de copii din România au pierdut legătura cu şcoala şi există pericolul să nu o reia niciodată.
Tabletele pe care unii le primesc abia acum, după nouă luni de pandemie, sunt departe de a fi soluţia problemei.
Elevii din comunitaţile sărace nu au abonamente la internet, nu ştiu să folosească dispozitivele, iar părinţii lor nu se pricep să-i ajute.
Conştienţi de această realitate, experţii Băncii Mondiale recomandă guvernelor să conceapă urgent programe ample, de recuperare a învățării pierdute.
Experții în educație ai Băncii Mondiale atrag atenția că și în țările cu sisteme de educație moderne, pandemia a dus la pierderi semnificative în învățare.
Situația este mai gravă la noi, pentru că școlile au fost închise luni de zile și este de-a dreptul dramatică în comunitățile sărace, unde lecțiile online sunt doar o poveste.
Specialiștii recomandă identificarea celor care au cel mai mult de suferit și integrarea lor urgentă în programe de recuperare. (sursa)