Valoarea lucrărilor este de 2,76 miliarde de lei (fără TVA), iar constructorii au la dispoziție 24 de luni pentru a finaliza cei 39,7 kilometri.
Pod spectaculos și legătură directă cu Ungaria
Proiectul lotului 2 nu înseamnă doar asfalt, ci și construcții majore: 26 de lucrări de artă, inclusiv un pod impresionant de 1.091 de metri peste Crișul Alb.
De asemenea, se va realiza un drum de 10 kilometri care va asigura conexiunea cu infrastructura rutieră din Ungaria și cu noul punct de trecere a frontierei de la Salonta.
120 km de drum expres pentru vestul României
Întregul proiect Arad – Oradea se întinde pe 120,47 kilometri, împărțiți în trei loturi:
- Lotul 1: Oradea – Salonta (33,7 km + 5,3 km drum de legătură la DN79) – contract semnat în mai 2025.
- Lotul 2: Salonta – Chișineu Criș (39,7 km + 10 km legătură la frontieră) – contract semnat astăzi.
- Lotul 3: Chișineu Criș – Arad (47,07 km + 2,9 km spre zona industrială Arad Vest) – procedura se află încă în contestație.
Drumul expres Arad – Oradea este parte a coridorului strategic care va lega Marea Baltică de Marea Neagră și Marea Mediterană, consolidând poziția României ca hub de tranzit regional și aducând beneficii economice majore pentru vestul țării. (sursa)