Un drum din Burgenland care era folosit de navetiştii ungari pentru a ajunge mai rapid spre locul lor de muncă a fost închis cu o barieră de beton, potrivit unui articol publicat marţi, de Telex. Conform articolului, această ieşire se află la câțiva kilometri de Sopron, care duce la stânga spre Klingenbach, iar la dreapta spre Siegendorf. Adică, ducea, deoarece Consiliul Local al oraşului Klingenbach s-a săturat de creșterea numărului de mașini și a cerut districtului închiderea drumului – tocmai din cauza navetiștilor ungari, potrivit Rador Radio România.

Portalul amintește că mica trecere a frontierei dintre Ágfalva și Schattendorf este închisă de aproape doi ani, tot în baza unei hotărâri a Consiliului Local austriac, motiv pentru care navetiștii caută noi rute, pentru că dimineaţa mii de oameni merg la muncă din Sopron în Austria. „Decizia a fost luată de Consiliul Local al oraşului Siegendorf încă din vară, dar pentru implementarea demersului a fost nevoie şi de implicarea districtului. În ultimele zile, rampa de beton a apărut pe drumul către ieşire din localitate, iar efectul s-a şi simţit imediat: ambuteiajul este şi mai mare dimineaţa în jurul punctului de trecere a graniţei de la Sopron, a adăugat Telex.

Avocatul Máté Ruzicska și avocații Biroului internațional de avocatură NZP Nagy Legal au intentat anterior un proces de despăgubire împotriva Austriei din cauza a ceea ce ei consideră a fi controale ilegale la frontieră, ceea ce este împotriva legislației UE. Din 2015, Austria verifică „temporar” granița cu Ungaria, cauzând navetiștilor un dezavantaj de timp și pierderi financiare. Instanța a respins cererea în procesul intentat din cauza controalelor la frontieră. Un proces administrativ este încă pe rol.

Sursa: NÉPSZAVA 

Articolul precedentPortul Constanța a intrat în Top 10 cele mai mari porturi din UE (GRAFIC)
Articolul următorCare sunt polii de dezvoltare în România, dar și cele mai sărace regiuni. Cheltuielile administrațiilor locale, pe cap de locuitor