Pentru a beneficia de reducerile de prețuri și pentru a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenționează să le achiziționeze și să acorde atenție tuturor detaliilor, în special în perioada reducerilor de prețuri, a explicat Paul Anghel, director general în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Este recomandat să verificați prețurile prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs, practică ce a dus la îmbunătățirea constanța a modalităților de prezentare a prețurilor și reducerilor de către magazinele online, dar și de către cele tradiționale, a explicat directorul ANPC.

Cumpărăturile din această perioadă pot fi făcute în deplină siguranță dacă:

  • Întocmiți o listă cu produsele pe care doriți să le cumpărați și cu prețurile actuale ale acestora. Astfel veți fi informat cu privire la reducerile de prețuri
  • Verificați stocul existent
  • Verificați prețul afișat și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA)
  • Verificați dacă prețul include și costul de livrare
  • În cazul în care comandați online, verificați, înainte de a trimite comandă, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul. Atunci când cumpărați în magazinele tradiționale, verificați la casă dacă prețul fiecărui produs este același cu prețul redus prezentat la raft
  • Dacă aveți nelămuriri, întrebați consultanții din magazinele tradiționale sau contactați comerciantul prin telefon sau alte mijloace puse la dispoziție pentru a cere informațîi suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozității vânzătorului

Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii, oferind, printre altele, următoarele informații:

  • Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
  • Caracteristicile esențiale ale produsului
  • Prețul cu toate taxele incluse
  • Cheltuielile de livrare, dacă este cazul
  • Modalitățile de plată și de livrare
  • Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului
  • Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs
  • Funcționalitatea, compatibilitatea și interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a conținutului digital și a serviciilor digitale
  • Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului

Directorul ANPC Paul Anghel recomandă consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele și să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul.

Sfaturi pentru cumpărăturile online:

  • Comerciantul trebuie să-și îndeplinească obligațiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care ați transmis comanda sau într-un termen mai scurt care v-a fost comunicat.
  • Dacă vânzătorul nu a livrat bunurile în termenul stabilit, trebuie să îi solicitați să livreze cât mai repede posibil. În cazul în care livrarea nu se face nici în termenul suplimentar, aveți dreptul să renunțați la contract, iar comerciantul trebuie să vă dea banii înapoi în termen de 7 zile.
  • Dacă bunul ajunge la dvs. deteriorat sau distrus vânzătorul este cel care suportă pierderea. Puteți solicita în acest caz un nou bun sau puteți renunta la contract.
  • Legea stabilește un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii bunului în care puteți renunța la achiziție, fără a oferi vreun motiv și fără costuri suplimentare.
  • Dacă vânzătorul nu trimite un curier pentru ridicarea bunului, va trebui să plătiți returul.
  • Comerciantul este obligat să vă ramburseze prețul plătit (inclusiv costurile de livrare a bunului la dvs.) în termen de maxim 14 zile de la momentul în care ați renunțat la contract. (sursa)
Articolul precedentLa ce întrebare nu ar trebui să răspundem atunci când suntem opriți de poliție în trafic. Avocații recomandă să ne gândim de două ori
Articolul următorNu scăpăm de căldură nici în septembrie. Toamna va începe cu temperaturi ridicate în toată țara