Comisia Europeană a aprobat recent schema României de un milion de euro pentru acele companii aeriene care reiau sau încep zboruruile către și de la Aeroportul Oradea. Nu este vorba despre ajutor din fonduri europene, ci despre aprobarea ca Primăria Oradea să scoată din propriile conturi 1 milion de euro pentru a convinge operatorii de transport aerian să reia zborurile.
Chiar dacă în 2019 Primăria Oradea a reușit un „puci” și a preluat controlul asupra aeroportului de la CJ Bihor, situația s-a înrăutățit drastic față de 2018. 47.686 de pasageri au fost îmbarcați, 47.291 de pasageri au fost debarcați și 1005 pasageri în tranzit, rezultând un total de 95.982 pasageri care au tranzitat aeroportul în cursul anului 2019. Cifrele raportate pentru anul 2019 sunt mult sub anul 2018 când Aeroportul Oradea a fost tranzitat de peste 220.000 de pasageri.
Cu aeroporturi internaționale importante în apropiere (Cluj, Timișoara, Debrecen), Aeroportul Oradea are șanse mici de dezvoltare, companiile aeriene care au operat în ultimii ani zboruri din Bihor confruntându-se cu mari dificultăți în vânzarea biletelor.
În timp ce Primăria Oradea oferă 1 milion de euro unor transportatori aerieni care riscă să opereze curse fără pasageri, orădenii plătesc cel mai scump transport în comun din țară. Prețul unei călătorii pe una dintre rutele urbane costă nu mai puțin de 3 lei. În schimb, Bihorul este pe ultimele locuri în țară la salariul mediu net. În 2019, doar angajații din Bistriţa-Năsăud, Teleorman, Hunedoara, Neamţ şi Harghita au avut salarii mai mici. (sursa)