Cristina Roșca: Reţelele străine de retail modern au ajuns să controleze 70% din comerţul alimentar local deşi operează doar 4.000 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă, adică mai puţin de 10% din totalul magazinelor. Restul sunt chioşcuri, alimentare sau alte unităţi operate de antreprenori. Cum au reuşit cele opt lanţuri internaţionale să domine vânzările?
Au mizat pe expansiune, investiţii în marketing, varietate de produse la raft şi preţuri mai mici ca în comerţul tradiţional pentru a atrage clienţi. Iar astăzi, circa 5 milioane de oameni – adică unu din patru români – trec zilnic pragul unui supermarket sau hipermarket, conform estimărilor ZF făcute pe baza datelor comunicate de unele reţele. Astfel, aceste companii au ajuns să fie opţiunea de shopping pentru cea mai mare parte a românilor care fie merg la colţul blocului la cumpărături, fie călătoresc zeci de kilometri pentru a ajunge la cel mai apropiat hipermarket.
Totuşi, tocmai această forţa mare a reţelelor străine şi faptul că ele se dezvoltă în timp ce micii comercianţi trag obloanele, pot să le pună pe într-o poziţie de putere, spune Irina Filip, proprietarul CreamLand, producătorul îngheţatei Cremola.
citiți mai multe pe zf.ro