Hotelierii de la mare nu mai sunt dispuși să închirieze o cameră doar pentru două nopți și acelea în weekend. Încearcă, astfel, să-i convingă pe turiști să petreacă mai multe zile pe litoral. Oamenii sunt, însă, iritați de această strategie de marketing. Deși, teoretic, plătesc ceva mai puțin la cazare în timpul săptămânii nu vor să fie condiționați, arată Stirile Pro TV.
Andra Vâlcu, manager hotel 4 stele: “Dacă se face acum rezervare pe o noapte, de exemplu, tariful este de 180 de lei. Dacă se face pe două nopți, tariful este de 300 de lei, dar dacă alegeți un sejur de cinci nopți o să fie 600 de lei”.
Reporter: “Ați încercat să puneți restricții pe site-urile de rezervări?”.
Dilek Hassan, administrator hotel: ″În mare parte, da! Minimum patru nopți în cursul săptămânii, iar în weekend trei nopți, pachete cu mic dejun inclus”.
Turiștii se declară nemulțumiți de o astfel de strategie de marketing, care, spun ei, îi avantajează doar pe hotelieri. Oamenii se simt constrânși.
Turistă: “Practic te obligă să plătești o seară în plus. Mulți nu pot sta, vin pe weekend vineri, sâmbătă, iar pe duminică pleacă”.
Turist: “Poate cineva nu are bani, poate vrea să se distreze o seară, două…”.
Turist: “Nu-i corect. Păi de ce să iau trei nopți de cazare? Are rost? Poate vreau să vin numai o zi sau două”.
Potrivit agențiilor de turism, anul trecut, cele mai vândute vacanțe pe litoral au fost cele cu cinci nopți de cazare.
Dacă hotelierii nu ar impune aceste restricții, cele mai vândute nopți ar fi cele din weekend, chiar dacă atunci tarifele sunt mai mari cu 20-30 de procente față de prețurile practicate în timpul săptămânii. Agenții din turism speră ca în acest fel litoralul să nu mai fie o destinație de weekend, iar hotelurile să fie rezervate șapte zile din șapte.
Cristian Barhalescu, vicepreședinte ANAT Sud Est: “Din punct de vedere economic, nu este rentabil să introduci în cameră serviciile de curățenie, să schimbi lenjerie, să faci o curățenie totală o dată la două, trei zile. Weekendurile sunt cele care încurcă cel mai mult pe cei care vin în destinație și asta datorită faptului că atunci explodează prețurile și totul se reflectă în buzunarul turistului”. (sursa)