Ministrul Transporturilor anunţă că au fost depuse 19 oferte pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca- Oradea- Episcopia Bihor- Frontieră (166,2 km)! Achiziţia derulată de CFR SA este împărţită în 4 loturi şi are ca principal obiectiv creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Proiectul are o valoare toatală estimată de 7,54 miliarde de lei (fără TVA) şi este finanţat prin PNRR.

Pentru Lotul 1 (Cluj-Napoca – Aghireş), cu o valoare estimată de 1,50 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 5 operatori economici din România, Austria, Italia, Franţa şi Turcia.

Pentru Lotul 2 (Aghireş – Poieni), cu o valoare estimată de 1,47 de miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franţa, Italia şi Turcia. Pentru

Lotul 3 (Poieni – Aleşd), cu o valoare estimată de 2,16 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franţa, Italia şi Turcia. 

Pentru Lotul 4 (Aleşd – Frontieră Ungaria), cu o valoare estimată de 2,41 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 6 operatori economici din România, Austria, Franţa, Polonia şi Turcia. 

Proiectul are o valoare toatală estimată de 7,54 miliarde de lei (fără TVA) şi este finanţat prin PNRR. 

Potrivit ministrului, contractele prevăd inclusiv lucrări pentru:

► modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare)

► modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

► modernizarea podurilor, podeţelor, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;

► construcţia unor facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi;

► montarea de panouri fonoabsorbante şi soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;

► construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

► modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

► maximizarea capacităţii de tranzit;

► asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare

► instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

► modernizarea echipamentului de telecomunicaţii. Pentru fiecare contract durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuţie este de 36 de luni. (sursa)

Articolul precedentDe ce FURTUL voturilor de la Eurovision în favoarea Ucrainei ar trebui să ne înspăimânte pentru viitorul politic al UE
Articolul următorDe la cititori: Noua ”modă” la Oradea