Anotimpul rece aduce temperaturi foarte scăzute, de multe ori termometrele înregistrând valori sub zero grade Celsius. Foarte mulți șoferi alocă timp suplimentar în această perioadă încălzirii mașinii.
De câte ori nu am auzit pe cineva spunând: ”Cobor mai repede să încălzesc mașina”, iar timpul ajunge uneori chiar și la 10-15 minute de așteptare până când pleacă propriu zis de pe loc.
Cu toate că această tendință, care era necesară în urmă cu 30 de ani, s-a transmis de-a lungul timpului, în ziua de azi nu mai este neapărat valabilă. Concret, în acea perioadă, uleiul destinat mașinilor căpăta o textură gelatinoasă când era foarte frig afară, astfel că era cu adevărat necesar ca mașina să se încălzească pentru a deveni din nou fluid. În prezent nu mai e cazul deoarece formulele sunt elaborate și nu își pierd textura nici în condiții extreme, de minus 30 de grade.
Desigur, există și în prezent factori care ne pot determina să facem asta, alții decât o bună funcționare a mașinii. Am putea prefera să așteptăm pentru a porni căldura sau pentru a dezaburi geamurile.
Dacă vorbim de mașini fabricate în ultimii ani, presiunea uleiului ajunge la nivelul optim în circa 5 secunde de la pornire, pe când motorul și uleiul din cutia de viteze se încălzesc mult mai bine în mers decât pe loc.
Cu alte cuvinte, un minut sau două sunt mai mult decât suficiente, dar totuși e important ca în primele minute de mers nivelul turațiilor să fie unul mediu.
Există chiar și dezavantaje în așteptarea unei perioade foarte lungi, cum ar fi:
– Permite amestecului bogat de benzină să consume ulei, riscând uzura motorului.
– Un amestec bogat dintr-un motor rece poate strica convertorul catalitic.
– Crește consumul de combustibil. (sursa)