Pe lângă promoții, în supermarketuri sunt tot mai căutate produsele în ambalaje mari, ce pot fi stocate mai mult timp. Comercianții spun că această tendință i-a determinat și pe producători să-și regândească ofertele.

Fie că vorbim de „multi-pack”, „family pack” sau „cantitate XXL”, produsele de curățenie, apa, cafeaua ori alimentele de bază se vând mai bine în ambalaje mai mari.

Tendința de a cumpăra în cantități mari

Într-un hipermarket ne atrag atenția nenumăratele ambalaje mari în care se vând produsele, inclusiv în saci.O doamnă a cumpărat apă plată doar la 5 litri. Pentru un sac de 10 kg cu hrană pentru animale a plătit puțin peste 25 de lei.

Femeie: „Mâncare pentru căței și pisici, apă în special, pentru că este prețul foarte bun.”

Reporter: De ce alegeți o cantitate așa mare?

Femeie: „Ca să-mi ajungă pe mai mult timp.”

Adrian Bucea, reprezentant hipermarket: „O apă la 5 litri în loc de apă la 2 litri sau un detergent cu 120 de spălări față de un detergent cu 70 de spălări. La mâncarea pentru căței tot așa, avem volume mari vândute și dacă se poate să aibă și o extra gratuitate.”

Un bărbat a ales cea mai mare pungă cu detergent lichid găsită la raft.

„La detergenți am văzut că e diferență, e diferență mare. Una e să umpli coșul și să dai nu știu câți bani și una să umpli coșul și să dai bani mai puțini”, spune el.

Cumpărător: „E mai ieftin”.

Claudia Donciu, reprezentant magazin: „Clienții noștri au înțeles avantajul achiziționării produselor în cantități mai mari.”

Emilia Țon, șef de magazin: „În ultimele luni am observat o creștere pentru produsele cu gramaj mai mare, cu 20-30%. Detergenți între 6 și 9 kg, cafea 1 kg, făină de 5 kg. Aleg produsele cu gramaj mai mare unde reușesc să economisească între 10 și 15%.”

Așadar, producătorii și-au adaptat oferta, inclusiv pe platformele online, iar prețurile sunt mai bune, spun clienții.

Marius Chiorean, manager vânzări: „Au marele avantaj că beneficiază de o reducere între 10 și 30%. Am observat un trend ascendent față de anul trecut; vânzările s-au dublat față de aceste pachete.”

Față de pachetele family-pack, unde produsele pot fi diferite, în cazul multi-pack, produsele sunt identice. (sursa)

Articolul precedentCalificarea „de care se sperie” mulți liceeni, dar e foarte căutată pe piața muncii. „Rată de angajare de peste 90%”
Articolul următorPrognoză meteo surprinzătoare: Final de iulie cu ploi și vreme mai rece decât normal, august fără caniculă