♦ Companiile farmaceutice au investit în 2023 peste 120 de milioane de euro în publicitatea TV, o creştere de 28% a bugetelor faţă de anul anterior  Reclamele la medicamente sunt în top 3 bugete de publicitate la televizor.

Georgiana Mihalache: Cheltuielile unui român pentru medicamente fără reţetă (OTC) şi suplimente alimen­tare sunt de 62 de dolari pe an, în medie, adică circa 280 de lei. Comparativ cu ţările din regiunea Europei Centrale şi de Est, în România cheltuiala per capita este mai mare cu 30%. De unde vine diferenţa?

„La cheltuiala mai mare per capita înregistrată în România se adaugă şi un anumit element de deficit de educaţie medicală, existând tendinţa de a se crede reclama la televizor, adică să se cumpere un produs care este mai scump pentru că i se  face publicitate. Cele mai bune exemple sunt preparatele de vitamina C şi D, unde există produse mult mai ieftine în farmacii, dar despre care nu se ştie pentru că nu au campanii scumpe de publicitate“, a explicat pentru ZF Dragoş Damian, CEO al Terapia Cluj.

citiți mai multe pe ZF.ro

Articolul precedentUn lector de la Universitatea București a venit în fustă la Admitere. Predă ‘discursul colonial în jocurile video’ ceea ce, dat fiind trecutul colonialist al României, face sens…
Articolul următorRomânia importă energie electrică deși ar putea produce de două-trei ori mai mult decât consumă. Cine profită de problema creată artificial?