România a consemnat cea mai mare creștere a ponderii utilizatorilor de rețele sociale din Uniunea Europeană în intervalul 2013 – 2023.
Trei sferturi dintre români au folosit anul trecut rețelele sociale, pondere net superioară celei medii europene, în condițiile în care Danemarca domină clasamentul la acest capitol.
Puterile economice ale blocului comunitar, Franța, Germania și Italia, se fac remarcate cu cele mai mici ponderi ale utilizatorilor de rețele sociale în rândul populației.
Danemarca, cea mai mare pondere
Persoanele care participă la rețelele sociale (crearea unui profil de utilizator, postarea de mesaje sau alte contribuții pe Facebook, X, Instagram, Snapchat, TikTok etc.) au avut în 2023 o pondere medie de 59% în rândul populației Uniunii Europene.
Când vine vorba de procentul de persoane din UE care au participat la rețelele sociale, Danemarca a fost țara care a raportat cea mai mare pondere, de 91%, urmată de Cipru (83%) și Ungaria (81%).
La polul opus, cu cea mai mică pondere a utilizatorilor de rețele sociale în 2023, s-au situat Franța (44%), Germania (49%) și Italia (53%).
România, penultima acum zece ani
Rețelele sociale au avut o influență tot mai mare asupra vieții noastre de zi cu zi în ultimii ani.
România s-a aflat în 2023 pe locul 7 în Uniunea Europeană, ca pondere a utlizatorilor de rețele sociale în totalul populației, cu un procent de 75% dintre români.
Țara noastră depășește însă de departe toate celelalte membre ale blocului comunitar în privința evoluției puternic crescătoare a acestei ponderi în ultimii zece ani.
Astfel, ponderea românilor care folosesc rețele sociale a crescut cu 42% între 2013 și 2023, în condițiile în care procentul era în urma cu zece ani de doar 33%, cu excepția Italiei (32%), cel mai mic din Uniunea Europeană!
România este de altfel singura țară UE în care creșterea a fost mai mare de 40% în ultimii zece ani.
Urmează Cipru, cu o creștere de 38% a ponderii utilizatorilor de rețele, Grecia și Cehia, ambele cu un avans de 32%, Finlanda: +28%, Danemarca, Polonia și Bulgaria, toate cu o creștere de aproximativ 27%.
La polul opus, cele mai mici creșteri ale ponderilor utilizatorilor de rețele sociale în intervalul 2013 – 2023 au fost înregistrate în Luxemburg, cu plus 6%, Germania și Franța, ambele cu un avans de 7% și Slovacia: plus 8%.
Situația pe regiuni
Pe regiuni, Eurostat precizează că în 224 din 273 de regiuni ale UE participarea la rețelele sociale a fost de peste 50%, cele mai mari cote fiind înregistrate în 6 regiuni daneze, cu ponderi cuprinse între 89% și 93% din populație.
Alte regiuni ale UE au raportat, de asemenea, cote mari de utilizare a internetului pentru rețelele sociale, făcându-se remarcate 3 regiuni din Ungaria și una din Olanda, toate cu ponderi de peste 84%.
Cele mai mici cote, aproximativ egale cu 40% sau chiar sub acest procent, au fost înregistrate în principal în regiuni din Franța și Germania. (sursa)