„Avem o mină de aur aici, la Băile Felix.“
♦ Sub brandul lor se regăsesc în total 13 produse pentru îngrijirea tenului, a mâinilor sau pentru igiena orală ♦ Produsele se găsesc în farmaciile Catena, Bebe Tei, în magazinele Kaufland, magazine specializate sau online.
Ciprian Cândea, Mihaela Bogdan, Sorin Pojoca şi Petru Antonescu din Oradea creează produse dermatocosmetice bazate pe apă termală de la Băile Felix şi le comercializează sub brandul Synergy Therm, care s-a născut acum trei ani, în urma unei investiţii iniţiale de peste 200.000 de euro. Pe parcurs, investiţiile au crescut, atât din surse proprii, cât şi din credite bancare.
Astăzi, sub acest brand se regăsesc în total 13 produse pentru îngrijirea tenului, a mâinilor sau pentru igiena orală, iar cei patru antreprenori îşi propun să lanseze o nouă gamă de produse şi să ajungă anul acesta la afaceri de 1 mil. euro.
„Toate produsele conţin sau au la bază apa termală. Noi, împreună cu echipa, am identificat un potenţial destul de ridicat în privinţa apei termale. Avem o mină de aur aici (n. r. – Băile Felix), care ar trebui exploatată. Apa termală, vestită pentru efectele benefice asupra pielii, a fost primul produs. De aici am pornit. Acesta a fost pus pe piaţă în 2019, împreună cu Parotherm (spray de gură), creat de unul dintre asociaţi, care este medic stomatolog. Este un produs la graniţa între dermatocosmetic şi terapeutic pentru diferite afecţiuni ale mucoasei bucale, este un produs de igienă orală. La finalul anului 2019 au apărut cremele, iar restul produselor au apărut treptat, pe măsură ce am identificat nevoile consumatorilor“, au spus Ciprian Cândea şi Mihaela Bogdan, doi dintre asociaţii Synergy Therm.
Dezvoltarea produselor dermatocosmetice îi revine Mihaelei Bogdan, care este la bază farmacist şi are o experienţă de 10 ani în domeniu. Afacerea este în continuă dezvoltare, în ceea ce priveşte gama de produse, susţine ea, însă este un proces de lungă durată, întrucât toate aceste formulări pentru produsele ce urmează să fie lansate au la bază studii de stabilitate şi foarte multe analize ce necesită timp.Termenul de aşteptare până la lansarea unui produs, completează Ciprian Cândea, este de circa 8 luni-1 an. Două dintre cele mai vândute produse marca Synergy Therm sunt sprayul Parotherm şi o mască pentru tenul problematic cu argint coloidal.
Clienţii, care sunt în mare parte femeile, găsesc produsele atât în mediul online, cât şi în farmaciile Catena sau Bebe Tei. Mai mult, spune Ciprian Cândea, cu câteva dintre produse, cum ar fi crema de mâini, crema de corp sau apa micelară cu apă termală, au intrat şi în magazinele Kaufland.
Mediul online a permis dezvoltarea afacerii, mai ales de la începutul pandemiei, iar în 2020 a reprezentat peste 50% din vânzări, potrivit celor doi antreprenori. „Produsele noastre se găsesc şi pe Douglas online, BB Shop sau pe site-ul nostru, care a fost motorul vânzărilor în timpul pandemiei. Noi încercasem să penetrăm piaţa prin reţele de supermarket sau farmacii, însă când a venit pandemia a trebuit să ne reorientăm şi poate a fost cea mai bună mişcare a noastră“, a mai adăugat Ciprian Cândea.
El mai spune că există şi câţiva colaboratori din Olanda şi Marea Britanie, care au început să comercializeze produsele realizate pe baza apei termale din Băile Felix, iar următoarea piaţă pe care el şi asociaţii din cadrul afacerii o au în vedere este Australia, întrucât există interes din acea zonă.
Cel mai ieftin produs marca Synergy Therm este apa termală, care costă 19 lei, iar cel mai scump, un ser pentru faţă, care are un preţ de 125 de lei.
Ambalajele pentru produse sunt achiziţionate din Israel şi Ungaria, iar pentru partea de design, cei patru antreprenori care administrează businessul au colaboratori în ţară.
Echipa Synergy Therm este formată în total din 20 de oameni – cei patru asociaţi, colaboratorii şi angajaţii –, iar fiecare are sarcinile sale bine stabilite.
Anul trecut, Synergy Therm a avut o cifră de afaceri de peste 280.000 de euro. Cei patru antreprenori din Oradea sunt optimişti şi estimează o cifră de afaceri de circa 1 mil. euro la final de 2021. „Anul acesta ne propunem să depăşim 1 mil. euro“.
Mihaela Bogdan şi Ciprian Cândea mai spun că, în continuare, businessul se va dezvolta atât în mediul online, canalul principal de vânzări, cât şi pe partea de extindere în paralel în farmacii, supermarketuri şi magazine specializate.
În cinci ani de zile, Synergy Therm ţinteşte către afaceri de peste 10 mil. euro, mai ales că bradul vrea să acapareze piaţa din România şi să fie prezent şi pe pieţele din Uniunea Europeană.
Ciprian Cândea recunoaşte că domeniul în care activează este unul concurenţial şi foarte tăios şi că este mult mai greu să intri pe piaţă cu un brand românesc decât cu unul străin. Totuşi, el spune că a început să vadă o schimbare referitor la această tendinţă în rândul consumatorilor.
„Prima dată trebuie să câştigi încredere, de aici începe totul, mai ales în zona produselor cosmetice“, a concluzionat Mihaela Bogdan. (zf.ro)