Oamenii încep să renunțe la obiceiurile din pandemie, iar asta se vede mai ales la cumpărături, unde magazinele fizice câștigă teren în fața celor online. Mulți clienți ai magazinelor online fug de site-urile unde sunt nevoiți să interacționeze cu sistemele inteligente, arată un studiu recent. Aproape 60% dintre cumpărători spun că vor să vadă, să atingă și să evalueze articolele înainte de a le achiziționa, iar 70% doresc sfaturi de specialitate cu privire la achizițiile scumpe.

Oamenii încep să renunțe la obiceiurile din pandemie, iar asta se vede mai ales la cumpărături, unde magazinele fizice câștigă teren în fața celor online. Acest lucru este dovedit de datele unui studiu, realizat de EY Future Consumer Index pe 23 de mii de oameni din 30 de țări. 

Andreea Burghelea, jurnalist Digi24: „Peste jumătate dintre cei care au răspuns studiului au spus că își doresc să vadă și să atingă produsul într-un magazin fizic înainte de a-l cumpăra.  68% dintre ei au spus că au nevoie de sfaturi la cumpărături de la o persoană avizată pentru a se asigura că fac alegerea corectă”

Oamenii vor să interacționeze cu angajați, nu cu roboți

Oamenii nu sunt prea încântați nici de comunicare online cu inteligența artificială la care apelează de multe ori, platformele online.

Mihai Vânătoru, specialist marketing online: „Practic, ca acești chatbots să funcționeze corect și să ofere o experiență foarte bună utilizatorului, ar trebui să fie antrenat înainte pe datele specifice ale business-ului tău. De exemplu întrebări pe care clienții tăi le au, pe catalogul tău de produse, pe ticketele pe care le-ai primit până acum la suport. De cele mai multe ori lucrul ăsta nu se întâmplă și atunci sunt situații în care vine clientul, întreabă ceva și primește doar răspunsuri generale, răspunsuri care mai mult îl încurcă”.

Oamenii spun că preferă să meargă în magazine pentru a face cumpărături. Cât despre inteligența artificială, spun că nu au fost ajutați de roboțeii implementați pe majoritatea platformelor online.

– Anumite cumpărături le fac fizic, unele online, amândouă le aplic, nu am o metodă anume. La bancă mi s-a întamplat să mi se pună o întrebare și să nu dau răspunsul care se potrivea și o luai de la capăt.

-Deci nu sunt eficienți chatboții?

– Pentru mine, nu.

– Să vezi produsul, să vezi despre ce e vorba. Așa, online, vezi, dar nu ești convins de calitatea produsului.

– În ultima vreme în magazinele online au fost implementati niște roboței, acei chatboți care te ajută. Ați interacționat vreodată cu ei?

– Am vrut să rambursez ceva și am intrat cu un robot și m-a ținut cel puțin o jumătate de oră. Tot un asistent ar trebui vădă despre ce e vorba.

– Fizic, mai mult. Îmi place să probez hainele să văd cum îmi stă înainte să le cumpăr. 

Date recente arată că, că cel puțin deocamdată, oamenii nu au încredere în sfaturile sau ofertele personalizate venite de la inteligența artificială. (sursa)

Articolul precedentSalariul mediu net, peste 1.000 de euro pentru a patra luna consecutivă. În prima jumătate din 2024, salariile au crescut cu mai mult de 10%
Articolul următorComisia Județeană de Fond Funciar se laudă cu o activitate susținută în primele 7 luni din acest an