Oji Holdings, o companie din Japonia, a anunțat că va opri producția de scutece pentru copii în septembrie, în contextul unei scăderi accentuate a cererii. Japonia se confruntă cu o societate în îmbătrânire rapidă.
Producătorul de scutece din Japonia își va înceta producția de produse pentru bebeluși și, în schimb, va crește producția de scutece pentru adulți, reflectând astfel îmbătrânirea rapidă a societății japoneze, scrie The Guardian.
Oji Holdings, specializată în produse din hârtie, a declarat că va opri producția de scutece pentru copii în septembrie, în contextul unei scăderi accentuate a cererii. Compania a văzut vânzările de la un vârf de aproximativ 700 de milioane, în 2001, la 400 de milioane astăzi.
Vânzările de scutece pentru adulți le-au depășit însă pe cele ale scutecelor pentru copii, în Japonia, de mai bine de zece ani, iar statistici recente privind populația indică faptul că acest trend va continua.
Numărul nașterilor din Japonia a scăzut la un minim istoric de 758.631 în 2023, în comparație cu 1.590.503 de decese. Copiii cu vârsta sub 15 ani au reprezentat mai puțin de 12% din populația țării în 2022, a declarat postul public NHK, în timp ce persoanele cu vârsta de 65 de ani și peste au reprezentat aproape 30%.
Se estimează că populația va scădea de la 125 de milioane în prezent la aproximativ 88 de milioane în 2065 – o scădere de 30% în 45 de ani.
Prim-ministrul Fumio Kishida a descris scăderea constantă a ratei de nașteri ca o „criză existențială” și a promis ajutor financiar pentru familii, acces mai ușor la îngrijirea copiilor și mai multă concediu parental.
Cu câteva excepții, totuși, campaniile guvernamentale naționale și locale de încurajare a oamenilor să aibă familii mai mari au avut un impact redus.
O femeie japoneză poate să se aștepte să aibă în medie 1,3 copii în timpul vieții sale – mult sub cei 2,1 necesari pentru a menține dimensiunea actuală a populației.
Un purtător de cuvânt al Oji Holdings a declarat că firma va crește producția de produse sanitare pentru persoanele în vârstă, adăugând că se așteaptă ca acestea să fie utilizate în casele de îngrijire și alte facilități publice.
„Cererea pentru scutece pentru bebeluși scade din cauza mai multor factori, inclusiv a ratei scăzute de nașteri”, a declarat purtătorul de cuvânt.
Firma va continua să vândă scutece pe plan intern până când stocurile se epuizează și are în plan să extindă producția în țări precum Indonezia și Malaysia, unde se așteaptă să crească cererea. (adevarul.ro)