Ioan Mang, deputat PSD Bihor: Recent, premierul Marcel Ciolacu, președintele PSD, împreună cu președintele Senatului Nicolae Ciucă, președintele PNL și cu ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, au făcut o vizită pe șantierul drumului care face legătura între centura municipiului Oradea și Autostrada A3 ”Transilvania”.


Această șosea nouă, finalizată prin implicarea decisivă a guvernului condus de PSD, face parte și din viitorul drum expres Oradea-Arad și a fost deschisă publicului în data de 28.03.2024.


Vestea bună pentru bihoreni este că luna trecută ministrul Sorin Grindeanu a anunțat și lansarea licitației pentru întregul tronson al acestui drum expres cu patru benzi și o lungime de 120 de kilometri, o nouă investiție de amploare în Bihor a Ministerului Transporturilor și a Guvernului Ciolacu. Anul trecut, domnul ministru Grindeanu a semnat de asemenea și acordul cu Ungaria privind realizarea conexiunii între viitorul drum expres, lângă municipiul Salonta, și granița cu țara vecină.

Este doar un exemplu din numeroasele investiții ale Guvernului PSD pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Bihor, în valoare de peste șase miliarde de lei. La el se adaugă tronsoanele Suplacu de Barcău – Chiribiș și Chiribiș – Biharia din Autostrada A3 ”Transilvania”, șantiere măcinate de probleme vreme de ani de zile și pe care tot guvernarea PSD și ministrul Transporturilor de la PSD au reușit să le rezolve astfel încât noile contracte au fost semnate iar lucrările au putut fi demarcate.

Mai menționez aici și reabilitarea DN19 între Marghita și Suplacu de Barcău, construirea drumului de legătură între Oradea și Sânmartin, dar și deschiderea, în 2020, a porțiunii de autostradă, prima din Bihor, dintre Biharia și Vama Borș 2, investiție inițiată și realizată de guvernele PSD!

Mai mult decât atât, așa cum anunța primul ministru Marcel Ciolacu la finalul anului trecut, Guvernul PSD a făcut plățile și pentru lucrările de extindere a terminalului pentru pasageri realizate la Aeroportul Oradea.

Și nu în ultimul rând, tot PSD și Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, au reușit, după ani de zile în care doar visam la acest proiect major, semnarea tuturor contractelor pentru electrificarea magistralei de cale ferată Episcopia Bihor – Oradea – Cluj-Napoca.

Vorbim așadar de investiții majore, complexe dar și necesare în Bihor, de la drumul expres spre Arad, legăturile de autostradă cu Ungaria, continuarea lucrărilor la Autostrada A3 spre Sălaj și Cluj, extinderea aeroportului și modernizarea rețelei de cale ferată.

Este vorba despre un progres fără precedent în infrastructura majoră a Bihorului, fără să uităm și investițiile realizate de noi, echipa PSD Bihor, în perioada 2016-2020 când ne aflam la conducerea Consiliul Județean și care au însemnat asfaltarea sau construcția a sute de kilometri de drumuri județene, dar și finalizarea Drumului Apusenilor, proiect inițiat de noi, de PSD, dar asumat ulterior de PNL…

Toate aceste activități inițiative și proiecte de infrastructură de transport, implementate sau susținute de Partidul Social Democrat înseamnă oportunități certe pentru dezvoltarea economică, crearea de noi locuri de muncă și transformarea județului Bihor într-un hub comercial esențial pentru România dar și pentru regiunea Europei Centrale.

sursa – Declarație politică, 26.03.2024

Într-o postare pe blogul personal, deputatul bihorean adaugă noi detalii subiectului prezentat în plen.

În numai doi ani, scrie Ioan Mang, am asistat la o transformare majoră în sectorul transporturilor, cu lansarea a peste 750 km de autostrăzi – o dinamică nevăzută în ultimele trei decenii.

Până în 2030, ne propunem să multiplicăm de trei ori lungimea autostrăzilor existente, cu un total de 1.700 km planificați pentru următorii ani.

Ministrul Sorin Grindeanu a reușit să depășească recordul de 250 km de autostradă într-un singur mandat, iar până la sfârșitul anului 2024, ne așteptăm să finalizăm și aproape jumătate din autostrada Moldovei.

Beneficiile acestei expansiuni sunt multiple: crearea de noi locuri de muncă, dezvoltarea economică a regiunii Moldovei și transformarea României într-un hub comercial esențial pentru Europa – mai spune Ioan Mang. (sursa)

Articolul precedent40 de rute operate în această vară de pe aeroportul din Cluj, de 10 companii aeriene, niciuna plătită de Consiliul Județean… (HARTA DESTINAȚIILOR)
Articolul următorCe va face DSVSA Bihor în perioada Sărbătorilor Pascale. Localităție vizate