”În calitate de parlamentar și de fost președinte al PSD, am susținut întotdeauna dezvoltarea infrastructurii rutiere în județul Bihor. Dovadă stau miliardele de euro care s-au investit în județ în acest scop și proiectele deja finalizate în guvernările PSD dar și cele aflate acum în execuție”, a declarat într-o conferință de presă deputatul PSD, Ioan Mang.

Printre proiectele mari de infrastuctură rutieră din județul Bihor finalizate de guvernările PSD din ultimii ani se numără

  • modernizarea DN 76 Oradea – Vârfuri – Deva;
  • DN 79 Oradea – Arad;
  • DN 19E Biharia – Marghita (finalizat în 2019-2020), DN 19B Săcueni-Marghita, Centura orașului Săcueni;
  • tronsonul de autostradă A3 ”Transilvania” Biharia – Vama Borș II;
  • drumul legătură Oradea – Biharia/Autostrada Transilvania (dat circulației în martie 2024), parte a viitorului Drum Expres Oradea-Arad, un alt proiect important de infrastructură al guvernării PSD.

În ceea ce privește Drumul Expres Oradea-Arad, acesta are o lungime de 120 km și face parte din Via Carpatia, o șosea strategică ce leagă Marea Baltică, Marea Neagră, Marea Egee, cel mai scurt traseu din Nordul în Sudul Europei.

”Vă aduc aminte că despre Via Carpatia s-a vorbit prima dată în Bihor în 2018, când Consiliul Județean Bihor, condusă atunci de UDMR și PSD, a organizat o conferință internațională pe tema dezvoltării infrastructurii rutiere transeuropene, cu scopul realizării unui cadru de colaborare pentru implementarea acestui proiect. La acel eveniment am fost prezenți reprezentanți ai județelor Bihor, Satu Mare, Arad și Timiș, precum și reprezentanți ai autorităților și partenerilor din Ungaria, Slovacia și Polonia”, a ținut să precizeze Ioan Mang, fost vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor în perioada 2016-2020.


La acestea se adaugă tronsoanele aflate în lucru între Suplacu de Barcău și Chiribiș și Chiribiș – Biharia din Autostrada A3 ”Transilvania”, șantiere măcinate de probleme vreme de ani de zile și pe care tot guvernarea PSD și ministrul Transporturilor de la PSD au reușit să le rezolve astfel încât contractele de execuție să poată fi semnate, lucrările urmând a fi începute în perioada imediat următoare.

Pe lângă proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere din județul Bihor, PSD și Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, au reușit semnarea tuturor contractelor pentru electrificarea și modernizarea magistralei de cale ferată Episcopia Bihor – Oradea – Cluj-Napoca.

Tot în acest domeniu al căilor ferate, merită menționat faptul că Oradea este unul dintre cele 13 municipii interconectate prin cele 58 de trenuri electrice noi achiziționate de Guvernul Ciolacu. Este vorba de o investiție în valoare de 3,3 miliarde de lei din bani europeni.

”Vorbim așadar de investiții majore, complexe dar și necesare în Bihor, de la drumuri naționale, drumul expres spre Arad, legăturile de autostradă cu Ungaria, continuarea lucrărilor la Autostrada A3 spre Sălaj și Cluj și modernizarea rețelei de cale ferată. Toate aceste activități, inițiative și proiecte de infrastructură de transport, implementate sau susținute de Partidul Social Democrat înseamnă oportunități certe pentru a asigura creșterea economică, crearea de noi locuri de muncă și dezvoltarea județului Bihor”, a concluzionat Ioan Mang.

(articol susținut de PSD Bihor)

Articolul precedentDe ce se schimbă ora numai în weekend. Cum te pregătești pentru ora de iarnă 2024. Ceasurile se dau înapoi cu o oră
Articolul următorAurel Mohan: Niciodată în istoria României nu s-a investit mai mult în construcția de autostrăzi și drumuri expres decât s-a investit în ultimii trei ani, cu PSD la guvernare și cu un ministru PSD la Transporturi!