Ioan Mang, deputat PSD Bihor: Toată lumea vorbește despre importanța infrastructurii în dezvoltarea unei țării, iar pentru noi a fost mult timp un subiect sensibil. Nu mai este însă cazul! În ultimii doi ani, România a făcut investiții masive în infrastructură, în tot ceea ce înseamnă autostrăzi, căi ferate, dar și aderarea la Schengen, aerian și maritim deocamdată. Dincolo de implicarea în proiectele punctuale, Guvernul Ciolacu a dat dovadă de viziune, iar acest lucru nu a trecut neobservat de investitori care sunt din ce în ce mai atrași de țara noastră.
Fără a încerca să fiu exhaustiv, voi da câteva exemple de proiecte prin care am interconectat toate regiunile țării, mai ales zona Moldovei și Olteniei, deficitare de mulți ani. Avem autostrăzile Moldovei (A7), dar și pe cea care leagă Târgu Mureș de Iași (A8), apoi Drumul Expres Craiova-Pitești care va asigura accesul mai ușor la portul Constanța, cerință major a investitorilor. De importanță majoră în privința exportului și transportului este și autostrada Sibiu-Pitești care urmează a fi finalizată până la sfârșitului anului.
S-au înregistrat modernizări și pe calea ferată precum reconstruirea tronsonului Brașov-Sighișoara, unul dintre cele mai complexe proiecte din ultimii 30 de ani sau modernizarea căii ferate București-Constanța începută anul trecută. Se lucrează și la electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.
Ministerul Transporturilor este unul dintre cele mai eficiente în atragerea fondurilor europene, în special a celor din PNRR, astfel încât numeroase proiecte în domeniul infrastructurii se află azi în derulare sau vor fi demarate în perioada următoare. Pe lângă beneficiile macro, există și avantaje directe pentru români – noi locuri de muncă prin atragerea investitorilor, salarii mai mari, dezvoltarea localităților traversate, creșterea nivelului de trai pe ansamblu. (sursa)