Inflația prețurilor la produsele alimentare din Marea Britanie a atins un nou record de 16,7%, adăugând aproape 800 de lire sterline la factura anuală tipică de cumpărături, prețul laptelui și ouălor.

Potrivit analiștilor din domeniul comerțului cu amănuntul Kantar, inflația a atins un nou record în cele patru săptămâni până la 22 ianuarie, cel mai ridicat nivel de când a început să o monitorizeze în 2008, scrie The Guardian.

Aceasta a crescut brusc față de cifra din decembrie, de 14,4%, care a ridicat cheltuielile de Crăciun la un nivel record de 12,8 miliarde de lire sterline și a depășit recordul anterior stabilit în octombrie. Cea mai recentă creștere va duce factura medie anuală pentru cumpărături alimentare la 5.504 lire sterline, cu 788 de lire sterline mai mult, arată Kantar

Raportul lunar a arătat, de asemenea, că volumul vânzărilor de bere fără alcool și cu conținut redus de alcool a crescut cu 3% față de anul trecut. Veganuary a avut, de asemenea, un impact, deoarece vânzările de sortimente de marcă proprie din supermarketuri etichetate ca fiind pe bază de plante sau vegane au crescut cu 21%, scrie Adevarul.

Vânzările de produse alimentare în general au crescut cu 5,7% de la an la an în perioada de patru săptămâni și cu 7,6% în cele 12 săptămâni până la 22 ianuarie.

”Un plus de 788 de lire sterline la facturile anuale de cumpărături”

Fraser McKevitt, șeful departamentului de retail și cunoaștere a consumatorilor de la Kantar, a declarat: “La sfârșitul anului trecut, am văzut că rata inflației prețurilor la produsele alimentare a scăzut ușor, dar acest mic semn de ușurare pentru consumatori a fost de scurtă durată. Gospodăriile se vor confrunta acum cu un plus de 788 de lire sterline la facturile anuale de cumpărături dacă nu își schimbă comportamentul pentru a reduce costurile.”

Pe fondul unei inflații record, supermarketurile și-au extins gamele de produse de marcă proprie pentru a oferi clienților un preț avantajos. Vânzările de produse de marcă proprie au crescut cu 9,3% în ianuarie, în timp ce alternativele de marcă au crescut cu doar 1%. Discounterul german Aldi a fost, pentru a patra lună consecutiv, magazinul cu cea mai rapidă creștere, cu vânzări cu 26,9% mai mari de la an la an, ceea ce îi conferă o cotă de piață de 9,2%. Vânzările Lidl au crescut cu 24,1%, ceea ce a dus cota sa de piață la 7,1%. Rivalii lor mai mari Tesco, Sainsbury’s și Asda și-au crescut vânzările cu aproximativ 6%, în timp ce vânzările Morrisons au scăzut cu 1,9%. (profit.ro)

Articolul precedent“Purtați costum, nu verde ca Zelenski”. Cod vestimentar pentru oficialii europeni care vin la summitul de la Kiev (Politico)
Articolul următorBuletinele electronice vor fi emise până la finalul anului în toată țara. Copiii le pot avea chiar de la naștere