Asociația Pro Infrastructură susține că, la 21 de ani de la prima lopată dată de Bechtel pe Autostrada Transilvania, pare că situația s-a deblocat pe mai multe tronsoane, iar mobilizarea este bună.

„Scăpăm de blestemul Bechtel la sfârșit de 2026?Luni, 16 iunie, s-au împlinit 21 de ani (!!!) de la prima lopată dată de Bechtel pe Autostrada Transilvania. Epopeea halucinantă a adunat 3 constructori plus o licitație anulată pe Suplacu de Barcău-Chiribiș, 4 constructori pe Chiribiș-Biharia și o pleiadă de bâlbe, dispute și poticneli”, scrie Pro Infrastructură pe pagina sa de Facebook..

Asociația susține că speră ca cei doi antreprenori actuali sperăm să fie ultimii, ambii părând că vor „să rupă blestemul” și să inaugureze loturile până la sfârșit de 2026.

”Pe cei 26,35 kilometri între Suplacu de Barcău și Chiribiș contractul a fost semnat în 24.11.2023 cu Erbașu, dar proiectarea de 6 luni a ținut de fapt 9, iar startul în teren a fost dat pe 20.01.2025, deci termenul de finalizare s-a împins în iulie 2026. Mobilizarea este momentan bună.

Pe cei 28,55 kilometri între Chiribiș și Biharia contractul a fost semnat târziu, în 03.04.2024, cu Precon, o firmă-soră a Trameco și Selina, toate controlate de Beniamin “Nea Beni” Rus. A urmat un an de blocaj complet, șeful CNAIR Pistol sub nepăsarea ministrului Grindeanu refuzând să dea ordinul de începere, “argumentul” fiind procesele pe care Trameco le avea (și încă le are) împotriva CNAIR, motivate de rezilierea din mai 2022. La finalul lunii aprilie 2025, CNAIR și MT au pasat contractul la CNIR, noua companie de drumuri. Directorul acesteia, Gabriel Budescu, a făcut în trei săptămâni ce n-a putut să facă Pistol într-un an de zile: și-a asumat responsabilitatea, a dat ordinul de începere (pentru 20 mai 2025) și a deblocat situația”, mai scrie Pro Infrastructura.

Asociația precizează că, deși este încă perioada de 6 luni de proiectare, antreprenorul Precon pare motivat să-și respecte termenul de execuție, de 18 luni și a intrat deja în teren cu lucrări incipiente în câteva puncte: organizare de șantier, drumuri de acces, depozite de materiale, decopertări.

”Din informațiile noastre, Precon a depus proiectul tehnic pe vreo 8 km și poate lucra pe autorizația de construire emisă de pe vremea Bechtel. Așteptăm startul adevărat în iulie și o figură frumoasă din partea companiei lui Beniamin Rus care să spele din rușinea trecutului printr-o inaugurare la final de 2026. Precon are o presiune în plus fiindcă pe Drumul Expres DEx16 Oradea-Salonta (33,7 km) tocmai a primit marți autorizația de construire și împreună cu ucrainenii de la Automagistral trebuie să-l dea gata în 24 de luni, direct execuție”, încheie Pro Infrastructura. (sursa)

Articolul precedentHarta economiei subterane. România, „lider“ în UE cu o pondere de 13,1% în PIB. În ultimele decenii se remarcă totuşi o scădere constantă, punctul de pornire în anul 2000 fiind de 31,3%!