Platforma Flightradar24, care permite urmărirea zborurilor în timp real și folosește date oficiale transmise de avioane prin ADS-B, radare și sateliți, neagă că avionul Ursulei von der Leyen, șefa Comisiei Europene, ar fi fost vizat de un bruiaj duminică, înainte de aterizarea în Plovdiv, Bulgaria. Potrivit serviciului utilizat pe scară largă de presă, pasionați de aviație și chiar de unele autorități, transponderul GPS al aeronavei oficiale a raportat o calitate bună a semnalului GPS. Comisarul european pentru apărare a anunţat luni că UE îşi va întări apărarea prin satelit împotriva bruiajelor GPS. 

Financial Times (FT) a relatat luni, citând trei oficiali nenumiţi, că un atac atribuit Rusiei a dezactivat serviciile de navigație GPS de pe un aeroport bulgar și a forțat avionul care o transporta pe președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, să aterizeze duminică la Plovdiv folosind hărți fizice. Informația a fost confirmată şi de Comisia Europeană. “Întregul sistem GPS al aeroportului a fost blocat”, a declarat un oficial pentru FT. Înainte de aterizare, avionul a survolat orașul Plovdiv timp de o oră, potrivit sursei citate. “A fost o interferență incontestabilă”, a completat oficialul delegației.

Platforma Flightradar24 susține însă, într-o serie de mesaje publicate pe rețelele de socializare, că transponderul GPS al avionului Ursulei von der Leyen “a raportat o calitate bună a semnalului GPS”. “Vedem informații în mass-media despre interferențe GPS care afectează avionul care o transporta pe Ursula von der Leyen către Plovdiv, Bulgaria. Unele informații susțin că aeronava a fost în așteptare timp de 1 oră. Iată ce putem deduce din datele noastre: Zborul era programat să dureze 1 oră și 48 de minute. A durat 1 oră și 57 de minute. Transponderul aeronavei a raportat o calitate bună a semnalului GPS de la decolare până la aterizare”, se arată într-un mesaj publicat luni seara.

Un alt mesaj publicat ulterior explică următoarele: “Valoarea NIC (n.r. Navigation Integrity Category) arată calitatea și consistența datelor de navigație recepționate de aeronavă. Flightradar24 folosește aceste valori NIC pentru a crea harta bruiajului GPS pe https://flightradar24.com/data/gps-jamming. Avionul la bordul căruia s-a aflat Ursula von der Leyen a transmis o valoare NIC bună de la decolare până la aterizare”.

“Problema cu GPS-ul poate fi orice problemă tehnică fără legătură cu bruiajul GPS. Aeronava raporta un semnal perfect. Cu siguranță nu au stat în așteptare timp de o oră, deci întreaga poveste pur și simplu nu are sens”, a mai transmis platforma.

citiți mai mult aici

Articolul precedentTinerii fermierii sunt așteptați la APIA până la 30 septembrie ca să depună documentele care fac dovada formării sau a deținerii competențelor adecvate în domeniul agricol
Articolul următorCseke Attila conduce Ministerul Dezvoltării, acuzat de Ilie Bolojan că a propus o reducere “fake” a posturilor din administrația publică / După care, premierul și-a temperat mesajul…