Noua uzină BMW din Debreţin, investiţie estimată la circa 2 miliarde de euro, va începe producţia de serie în octombrie şi este deja un magnet şi pentru forţa de muncă din România. Potrivit informaţiilor obţinute pe surse, aproape 40 de români lucrează deja în fabrică, iar numărul lor este aşteptat să crească pe măsură ce producţia de modele din noua generaţie Neue Klasse va fi extinsă.
„Pentru noi, Debreţin nu este doar un oraş sau o ţară, ci o regiune cu 3 milioane de locuitori, care include şi estul Slovaciei şi Transilvania. România face parte din acest ecosistem şi deja avem angajaţi care vin zilnic peste graniţă“, a spus Hans-Peter Kemser, directorul BMW Group Plant Debreţin.
România a fost şi ea pe listă, însă lipsa infrastructurii a afectat şansele. Pe de altă parte, ungurii vin la pachet cu reţea de furnizori, infrastructură bine pusă la punct, universităţi şi oraşe care mizează pe expansiune.
Ungaria este singura ţară din regiune care a atras toate cele trei mărci premium germane – Audi, Mercedes-Benz şi BMW, iar alături mai sunt japonezii de la Suzuki şi de curând au mai venit şi chinezii de la BYD alături de producătorii de baterii pentru maşini electrice CATL.
BMW a organizat linii speciale de autobuze pentru a facilita recrutarea din România. „Trimitem autobuze la Oradea şi în alte oraşe, la cererea primarilor. Într-o singură zi facem toate verificările – inclusiv medicale – şi oamenii primesc contractul. Este singura metodă prin care putem recruta eficient peste graniţă“, a explicat Kemser.
Pe lângă atragerea de angajaţi români, BMW mizează şi pe parteneriatul cu Universitatea din Debrecen, care asigură un flux de absolvenţi şi stagii pentru noua uzină. „Avem o legătură strânsă cu universităţile, aşa cum o avem şi în Bavaria cu Universitatea Tehnică din Munchen. Debrecen oferă o bază solidă pentru ingineri, dar şi pentru specialişti din alte domenii, iar România are potenţial să contribuie la această reţea“, a punctat Hans-Peter Kemser.
Noua fabrică BMW este prima din lume proiectată să funcţioneze exclusiv cu energie regenerabilă şi fără combustibili fosili, un standard care poate transforma regiunea Debrecen, care include Slovacia şi Transilvania într-un pol de electromobilitate pentru Europa Centrală.
citiți mai mult pe ZF.ro