Elevii români au făcut performanță la Olimpiada Internațională de Geografie din Indonezia. S-au întors acasă cu locul întâi, trei medalii de aur și una de argint. Informațiile teoretice, învățate eventual pe de rost, sunt inutile la o competiție de un asemenea nivel, spun elevii. Multe întrebări sunt pe teme actuale de mediu.
Daniel Hanganu, elev medaliat cu aur: Eram în I-IV când am deschis prima dată atlasul. Am văzut hărțile și imediat mi-am închipuit cum ar putea să arate locurile alea de pe hartă, cum ar putea să arate munții, să arate câmpiile, să arate mările.
Daniel Hanganu este elev la Colegiul Național din Iași și s-a întors acasă de la Olimpiada de Gografie din Indonezia cu o medalie de aur. Lecțiile de la clasă sunt departe de nivelul competițional al unui astfel de concurs.
Daniel Hanganu, elev medaliat cu aur: Accentul este, ca de altfel peste tot în străinătate, pus mai puțin pe informații teoretice de tipul cât de înalt e un munte și mai mult pe informații de tipul ce probleme ar putea sa apară atât la nivel morfologic în munte, cât și la nivel de societate care trăiește pe acolo.
Dorin Fiscutean – coordonator lot olimpic: Suntem într-o competiție cu cei din Singapore. Cei din Singapore au un fel de școală altfel. Ei au clase specializate de Geografie. Noi facem o oră, ei fac 15 pe săptămână. Din cei 4 elevi din lot, doi sunt din Iași, iar ceilalți din București și Focșani. Pentru ei Geografia nu este neapărat o opțiune profesională, ci un mod în care simt ca înțeleg mai bine lumea înconjurătoare.
Tudor Olariu, elev medaliat cu argint: Mă uit pe geam și observ geografie. Geografia este peste tot în jurul nostru și este ca o unealtă care te ajuta sa înțelegi mult mai bine lumea din jurul tău.
Lotul olimpic a fost coordonat de doi profesori, soț si soție, de la Colegiul Național din Iași. (sursa)