Revoluţia maşinilor electrice pare că s-a lovit de un zid. După ce în SUA cererea pentru automobilele „verzi” a slăbit, iar Donald Trump pare mai pornit ca niciodată să mizeze pe petrol, marii producători auto precum  BMW au schimbat macazul şi au decis să se concentreze pe dezvoltarea maşinilor tradiţionale, scrie Financial Times.

„Ar fi prostesc să credem că trecerea către automobilele electrice este un drum cu un singur sens. Ne aşteaptă un rollercoaster şi de aceea am decis să investim în motoarele cu combustie” a spus John Goller, membru în boardul BMW.

Anul trecut, compania a emis un avertisment privind profitul după ce a fost afectată de scăderea vânzărilor în China şi a fost nevoită să recheme în service 1,5 milioane de vehicule din cauza sistemelor de frânare cu defecte dezvoltate de producătorul de piese auto Continental.

Vânzările de maşini complet electrice ale grupului au crescut cu 13,5% anul trecut, ajungând la 426.594 de vehicule, reprezentând 17% din totalul vânzărilor. Incluzând hibrizii, doar 24% din automobilele BMW sunt electrice.

„Am anticipat că oamenii nu vor dori să fie priviţi cu ură din cauza combustibilului pe care îl folosesc şi am mers pe calea pe care toţi o urmează acum”, amai spus Goller.

Analiştii spun că BMW este mai bine poziţionat decât rivalii săi pentru a îndeplini obiectivele stricte ale UE privind emisiile fără a face un compromis în privinţa preţului. De asemenea, BMW este mai puţin expus la războiul comercial al lui Trump, deoarece 65% din maşinile sale vândute în SUA sunt construite acolo.

În acest an, grupul va lansa linia de automobile Neue Klasse, care va sta la baza următoarei generaţii de vehicule electrice cu autonomie mai mare, încărcare mai rapidă şi software îmbunătăţit, despre care analiştii  spun că va „consolida poziţia de lider în ceea ce priveşte piaţa vehiculelor electrice”

Însă China se dovedeşte a fi o provocare pentru producătorul auto din Munchen. Vânzările BMW şi Mini (deţinut de BMW – n.r.) pe cea mai mare piaţă auto din lume au scăzut cu peste 13% anul trecut, ajungând la 714 530 de maşini, o scădere mai severă decât cea a rivalilor Mercedes-Benz şi Audi.

Analiştii de la Citigroup au avertizat că BMW rămâne vulnerabil în China, unde intensificarea presiunii asupra preţurilor a forţat producătorii auto să reducă preţurile. Scăderea vânzărilor în această ţară, unde BMW livrează încă puţin sub o treime din automobilele sale, „rămâne principala noastră preocupare”, au declarat analiştii Citi.

Goller a recunoscut că este puţin probabil ca China să revină la creşterea economică explozivă care a atras iniţial producătorii auto străini să inunde ţara.

„Dar încă vedem o piaţă în creştere … şi, prin urmare, ambiţia noastră este în mod clar să  intrăm pe o piaţă în creştere”, a spus el.

Goller a adăugat că nu ar trebui să fie „un şoc” faptul că mărcile chinezeşti preiau rapid cota de piaţă internă de la producătorii auto străini.

„Maşinile sunt foarte bune din punct de vedere tehnologic, dar suntem pregătiţi.” (sursa)

Articolul precedentPrefectura solicită primarilor din Bihor să adopte la timp și transparent bugetele locale pentru anul 2025
Articolul următorSalariu de 3.900 de euro net la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate și nimeni nu vine să se angajeze: „Activitatea nu este una uşoară deloc”