Nouă țări din Uniunea Europeană au cerut, miercuri, Comisiei Europene să ia măsuri concrete în vederea alinierii sectorului transporturilor la obiectivele climatice.
Grupul de nouă țări este condus de Danemarca şi Olanda, cărora li s-au alăturat Austria, Belgia, Grecia, Irlanda, Lituania, Luxemburg şi Malta.
Aceste state au trimis Comisiei o scrisoare în care au cerut politici îndrăznețe la nivelul Uniunii, în vederea limitării emisiilor de gaze din sectorul transporturilor.
Printre aceste politici se află stabilirea unei date pentru interzicerea vânzărilor de maşini şi camionete noi echipate cu motoare diesel sau pe benzină.
Scrisoare către Comisie: Statele UE ar trebui să poată interzice vânzarea de vehicule diesel și pe benzină
Legislaţia UE trebuie amendată pentru a permite statelor să ia măsuri la nivel naţional privind interzicerea vânzărilor maşinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzină, susţin cele nouă ţări.
Actualele standarde privind emisiile de dioxid de carbon “trebuie întărite semnificativ” şi Uniunea European trebuie, de asemenea, să extindă staţiile de încărcare pentru vehiculele electrice.
“Trebuie să accelerăm tranziţia verde a transportului rutier, iar legislatorii trebui să trimită semnale clare producătorilor auto şi consumatorilor din UE”, a afirmat ministrul danez al Mediului, Dan Jorgensen.
Obiectivul preşedintelui Comisiei Europene, Ursula van der Leyen, este crearea unei Europe neutre din punctul de vedere al impactului asupra climei până în 2050! Dată la care, de multă vreme, domnia sa nu va mai fii fost președinte…
În pandemie, au crescut vânzările de mașini electrice și hibride în Uniunea Europeană
Comisia Europeană va propune în iunie standarde mai dure privind emisiile de dioxid de carbon ale noilor maşini în Europa, pentru îndeplinirea obiectivelor climatice.
Vânzările de automobile electrice şi hibride în Uniunea Europeană s-au triplat anul trecut, depăşind pragul de un milion de unităţi, fiind responsabile pentru mai mult de 10% din numărul total de vehicule vândute, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
Pe lângă faptul că trebuie să îndeplinească noile ţinte stricte privind emisiile de carbon introduse în UE, producătorii auto au beneficiat şi de subvenţiile guvernamentale pentru vehiculele electrice, subvenţii care au fost incluse în programele naţionale de revenire din pandemie, în special în Franţa şi Germania. (sursa)