Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a vorbit luni seara la Digi24 despre noua taxă de rovinietă pe care unii transportatori o vor plăti, cel mai probabil, din anul 2024. Potrivit ministrului, sistemul nu va fi schimbat pentru autoturisme, ci doar pentru traficul greu, care va fi taxat în funcție de distanță și nu în funcție de timp, așa cum se întâmplă în prezent.
Astfel, spune Drulă, noul sistem de taxare va fi aplicat doar pentru autovehiculele care depășesc 7,5 tone, precum camioanele, TIR-uri și autocare. Ministrul susține că acest lucru este firesc în Europa, unde aproape toate țările au impus acest tip de taxare.
„În aproape toată Europa, în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea rețelelor de drumuri naționale, de autostrăzi ale țărilor respective, nu pe timp ca în România, unde cumpărăm o rovinietă valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanța parcursă”, a afirmat Cătălin Drulă.
Pentru mașinile mici rămâne vinieta valabilă pe timp, sistemul care a fost valabil și până acum.
Noul sistem de taxare ar putea fi introdus până în 2024
Potrivit ministrului, noul sistem de taxare pentru traficul greu nu va fi implementat peste noapte și cel mai probabil acesta va fi gata la finalul anului 2023 ori începutul anului 2024.
„PNRR-urile statelor membre ale UE sunt condiționate de reforme. Este un plan de recuperare după pandemie, condiționat de reforme. Una dintre reforme a fost să taxăm mai corect, să avem un raport mai corect între feroviar, care este un mod de transport mai puțin poluant, și rutier. Este o obligație pe care o avem, ca stat membru, să introducem acest sistem de taxare”.
Deocamdată nu a fost stabilit prețul pe care transportatorii din România îl vor plăti, însă, asigură Cătălin Drulă, noile taxe vor fi mai întâi discutate cu cei din domeniul transporturilor.
Având în vedere că pentru unii transportatori noul sistem de taxare va aduce scumpiri, acest lucru se va vedea în prețul produselor. (digi24.ro)