Vrei să pleci repede cu maşina şi nu porneste. Dacă nu știi care ar putea fi cauzele, vei putea intra în panică, te vei enerva și cu atât mai mult nu vei reuşi să o porneşti.
În această situație, repararea mașinii poate fi foarte simplă. Uneori, se poate întâmpla să fie deconectat un cablu, alteori, să fie nevoie să schimbi o siguranță sau chiar o componentă importantă a motorului.
Într-o analiză carVertical, specialiștii te sfătuiesc să verifici bateria și demarorul (dispozitiv folosit pentru punerea în funcțiune a unui motor, care poate funcționa independent, dar care nu poate porni singur).
“În funcție de tensiunea pe care o are o baterie în mod normal, aceasta poate porni sau nu. Tensiunea corespunzătoare a sa este de 12,6 volți. Dacă se întâmplă să nu ai suficientă tensiune și putere de acționare, mașina nu va porni pur și simplu. Bateriile auto pot fi testate utilizând un multimetru simplu.
Acest multimetru poate fi găsit în mai multe magazine hardware. Testul te poate asigura dacă bateria are suficient amperaj pentru a porni motorul. Tot ceea ce trebuie să faci este să atașezi cablurile la baterie.
Dacă motorul pare să se rotească mai încet decât în mod normal, trebuie să te uiți la starea conexiunii cablului bateriei. Conexiunile corodate sau pierdute la bornele bateriei vor împiedica pornirea mașinii.
Daca bateria pare încărcată și motorul demarorului încă nu pornește motorul mașinii sau nu îl activează suficient de repede pentru a porni motorul, problema ar putea fi chiar în motorul starterului”, potrivit analizei.
Așadar, dacă decizi să încerci schimbarea acestuia, te sfătuim să te apelezi sau sa te interesezi la cineva care a mai făcut acest lucru înainte.
Dacă motorul mașinii se rotește destul de repede, dar nu dă semne că ar porni, se verifică alimentarea cu combustibil către motor.
Cauzele care nu te lasă sa pornești maşina de pe loc
Bateria ar putea fi descărcată
Este una dintre cele mai comune cauze pentru care mașina nu pornește. Dacă aceasta este slabă, electromotorul va încerca să se tureze, dar nu va reuși, luminile se aprind dar pâlpâie, și este posibil să ai martor de baterie aprins.
În aceste cazuri, poți să apelezi la o persoană amabilă, un vecin sau un prieten, care să vină cu cabluri de curent pentru a porni mașina. Chiar dacă reușești să pleci în acel moment, trebuie să verifici care sunt cauzele, pentru a nu se mai repeta evenimentul.
Poți să verifici conexiunile bateriei, să fie bine legate la acumulator și să nu prezinte urme de coroziune. Dacă este necesar, vei înlocui bateria. Pentru a evita descărcarea acesteia, trebuie să închizi toți consumatorii (de exemplu: lumina, faruri, radio etc.) atunci când oprești mașina.
În caz că nu folosești mașina pentru mai mult timp, poți să deconectezi bateria sau chiar să o aduci în casă, mai ales pe timpul iernii.
- sunt mai multe motive pentru care bateria se descarcă sau este defectă, și anume:
- uzura acesteia: o baterie trebuie schimbată la o anumită perioadă de timp, în funcție de recomandările producătorului (3-4 ani).Se poate uza mai repede dacă mergi pe distanțe scurte și ai porniri repetate.
- dacă uiți să închizi consumatorii după ce ai oprit mașina (uiți farurile deschise, radioul), bateria se poate descărca.
- Ce simptome prezintă o baterie defectă
:
- în caz că iei curent de la o altă mașină, martorul din bord de baterie descărcată se stinge;
- bateria se descarcă foarte repede, chiar dacă este încărcată corespunzător de alternator;
- se văd scurgeri de la baterie și are o culoare neagră.
Probleme la alternator
Alternatorul are rolul de a încărca bateria, dar și de a furniza energia necesară pentru buna funcționare a farurilor, a aerului condiționat, a radioului și a altor consumatori.
Dacă învârți cheia în contact și nu se întâmplă nimic, poți avea probleme la alternator.
- Pentru un alternator defect, există următoarele simptome:
- când motorul este pornit, se aprinde martorul din bord de la baterie;
- lumina de faruri pâlpâie;
- bateria se descarcă imediat după pornire, deși este în stare bună de funcționare;
- mașina pornește cu dificultate.
Dacă alternatorul este defect poți să mergi la un service ce se ocupă cu recondiționarea acestei piese, fiind o operațiune mai ieftină decât înlocuirea cu o piesă nouă.
Probleme la contact
În acest caz, mașina poate să pornească după mai multe încercări, farurile sunt aprinse la intensitate maximă, dar motorul nu se învârte.
Probleme la electromotor
La mașinile mai vechi, este posibil să ai un electromotor defect, aceasta fiind o piesă sensibilă la praf și umezeală, având rolul de a pune în mișcare propulsorul.
Când sunt probleme la electromotor, mașina nu mai pornește, se aude că demarorul lucrează, dar motorul nu se învârte, prezintă zgomote la pornire și martorii din bord nu se aprind. Din fericire, și această piesă se poate recondiționa.
Pompa de combustibil ar putea fi defectă
Dacă pompa este defectă, combustibilul nu ajunge la motor și nu pornește mașina. Cel mai ușor poți să detectezi acest defect ascultând cu atenție dacă, după ce pui contactul, se aude pompa că funcționează înainte ca motorul să pornească efectiv.
Probleme cu bujiile
În cazul în care bateria este nouă și demarorul este bun, dar totuși mașina nu pornește, este posibil ca bujiile să fie defecte și trebuie schimbate.
Bateria de la cheie ar putea fi descărcată
Este foarte ușor să uiți să schimbi bateriile de la chei iar dacă mașina ta are sistemul Keyless Go/Start, este posibil să poți să deschizi mașina, să poți intra, însă nu să și pornească. Poți verifica în bord să nu ai martorul de cheie lipsă aprins.
Alte tipuri de probleme
În perioada de iarnă, o problemă comună care poate să apară, din cauza căreia mașina nu porneşte, este și conducta de combustibil înghețată.
Dacă filtrul de combustibil e înfundat este, de asemenea, posibil ca mașina ta să nu pornească, au mai notat în analiză specialiştii de la carVertical.
Sfatul acestora este să grijă de mașina ta, astfel se va comporta mai bine în trafic și nu vei avea probleme. De asemenea, este util să o păstrezi cât mai curată, atât pe exterior cât și pe interior. (sursa)