81 de de morţi şi 145 răniţi. Nu este bilanţul unui război, ci numărul victimelor de pe şoselele din România în primele trei luni ale anului. Viteza excesivă, depăşirile la limită şi băutura la volan sunt principalele cauze care plasează România an după an pe primul loc în Europa la numărul de morţi în accidente rutiere. Specialiştii spun că orele de condus preventiv în şcoala de şoferi ar putea face diferenţa dintre viaţă şi moarte.

Accidentul frontal de la Timişoara ilustrează perfect cauzele tragediilor de pe drumurile ţării. Şoferul autoturismului depăşeşte pe linie continuă, fără să se asigure că la nici 30 de metri vine pe contrasens o autoutilitară.

Specialiştii spun că lecţiile de condus preventiv ar fi putut face diferenţa: pe un drum cu două benzi pe sens, cu o lăţime de cel puţin şase metri, o astfel de coliziune frontală putea fi evitată. Viteza şi depăşirile neregulamentare sunt în topul cauzelor accidentelor rutiere. Teribilismul contribuie şi el decisiv.

Sorin Ene, specialist auto: Conducatorii auto cand ies pe autostrada au impresia ca a şi ieşit pilotul din ei. Mergi tare, reprezinţi un pericol, mergi mult mai incet decat coloana, la fel esti un pericol si incurci. Cel mai eficient este sa mergi cu coloana.

România, an după an pe primul loc în Europa la numărul de morţi în accidente rutiere

Iar distanţa de frânare ar trebui să fie sfântă.

Specialiştii spun ca la o viteză de 60 de kilometri pe oră, o maşină poate frâna în siguranţă în 20 de metri. Pe ploaie, în 35 de metri, iar pe zăpadă, în 70 de metri. Două secunde durează ca şoferul să reacţioneze la pericolul din faţă şi să apese pedala de frână.

Lucian Diniţă, fost şef al Poliţiei Rutiere: Viteză, să ajungem mai repede, grătare, băutură. Nu câştigi decât, să zici, maximum cinci minute.

Laurentiu Rădulescu​, reporter Observator: Interesant este faptul ca doar 5 la sută dintre accidentele din România au loc noaptea, 20 la sută pe înserat iar trei sferturi în timpul zilei, când vizibilitatea este bună.

Peste 20 de mii de oameni au murit anul trecut pe şoselele din Uniunea Europeană. (sursa)

Articolul precedentCe este RAR Auto-Pass, documentul care va fi obligatoriu pentru vânzarea unei mașini la mâna a doua
Articolul următorUn coordonator de departament tehnic câştigă între 1.000 şi 1.400 de euro net pe lună. La București, Timișoara sau Constanța…