În 2022, în UE au existat 2,03 milioane de companii care au lucrat în domeniul culturii, sau 6,3% din numărul total al companiilor din întreaga economie (industrie, construcții și servicii de piață), raportează Eurostat pe site-ul său. Acestea au generat 199 de miliarde de euro, ceea ce reprezintă 2 la sută din valoarea totală adăugată în economia de afaceri, scrie BTA, potrivit Rador Radio România.

Cea mai mare pondere a companiilor din domeniul culturii în economiile naționale este înregistrată în Țările de Jos (11 la sută) și Suedia (10,8 la sută), urmate de Slovenia și Lituania (8,9 la sută fiecare) și Austria (8,1 la sută).

Pe de altă parte, companiile din domeniul culturii reprezintă mai puțin de 5% din totalul companiilor în șase țări UE: Bulgaria și Slovacia (cu 3,1 la sută fiecare), Polonia (4,3 la sută), Grecia (4,7 la sută), Danemarca și România (cu 4,8 la sută fiecare).

Peste un sfert dintre întreprinderile din domeniul culturii în UE au fost angajate în activități de creație, artistice și de divertisment (27,4 la sută). Între timp, activitatea de editare (14,9 la sută) și de arhitectură (14,6 la sută) contribuie cel mai mult la valoarea adăugată totală generată de sectorul cultural al UE.

Analiza defalcării ca amploare arată importanța întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) în sector. În 2022, în UE, 78% dintre oamenii care lucrează în întreprinderi pentru activități de creație, artistice și de divertisment au fost angajați în microîntreprinderi, 11,6 la sută – în întreprinderile mici și 6,5 la sută – în întreprinderile mijlocii. Doar 3,9% dintre acești specialişti au fost angajaţi în întreprinderi mari. (sursa)

Articolul precedentAstăzi este echinocțiul de primăvară
Articolul următorVești bune de la meteorologi: Vom avea 25 de grade peste câteva zile