Cele mai multe dintre școlile cuprinse în proiectul-pilot al Ministerului Educației au folosit cel puțin un an catalogul în acest format, însă l-au completat și pe cel fizic, lucru care nu se mai întâmplă din această toamnă.
La Școala „Gheorghe Magheru”, din Caracal, județul Olt, elevii sunt notați în catalogul electronic începând cu anul școlar 2021-2022. Părinții au fost încântați că primesc mesaj instant atunci când copilul lor a luat o notă, a primit absență etc. Catalogul permite și transmiterea de mesaje către părinți, iar acest lucru îl poate face fiecare profesor în parte, dar și dirigintele. „Primesc în timp real pe e-mail sau prin mesaj, cum doresc dumnealor, notele și au acces tot timpul să le vizualizeze. Ai pus absența, s-a trimis mesajul: copilul nu este la oră. La orice ședință cu părinții tu poți să generezi un grafic care să spună evoluția sau involuția copilului, pe fiecare disciplină în parte, ori pe toate disciplinele. Din punct de vedere al disciplinei, la fel se poate. În această aplicație avem și o bibliotecă virtuală de peste 6.000 de volume”, a explicat directorul școlii din Caracal, prof. Iulian Ninel Nicolae.
„Am fost prima școală din oraș care am accesat acest catalog electronic, feedback-ul a fost foarte-foarte bun, dar știți că niciodată când mergi pe două fronturi nu reușești să le faci pe amblele foarte-foarte bine și atunci am decis să rămânem cu cel electronic”, a adăugat Nicolae.
„Are doar avantaje”
Îmbunătățirea comunicării cu părinții se vede și mai bine la liceu, acolo unde vin elevi din mai multe localități, iar interesul părinților pentru situația școlară a copilului, o arată practica, scade odată cu creșterea vârstei elevului. „Dacă vrei să-i trimiți un mesaj părintelui, îl trimiți rapid, iar ca diriginte ai foarte multe facilități: vezi raportul notelor, câte absențe, spicuiri din ROFUIP unde ți spune câte absențe i se pot motiva…”, menționează directorul Colegiului Național „Radu Greceanu” Slatina, prof. Gianina Pîrvu.
Dacă elevul a depășit numărul de absențe care se pot motiva prin învoiri pe care și le asumă părinții, catalogul avertizează imediat asupra acestui fapt. Pe baza notelor se generează instant grafice privind performanța elevului, se poate urmări evoluția pe discipline sau arii curriculare etc.
Numărul de școli care au renunțat la catalogul transmis în fiecare pauză de la un profesor la altul rămâne încă redus, fiind mai puțin de 10% din total. Directorii care au experimentat în școala lor catalogul electronic sunt însă categorici: „Are doar avantaje”.
În județul Olt, au adoptat exclusiv catalogul digital pentru anul școlar 2023/2024 doar 34 școli, din cele puțin peste 160 care au personalitate juridică, iar 15 dintre acestea sunt din mediul rural. Aproape toate școlile din municipiul Slatina au renunțat în acest an la catalogul clasic, existând unități școlare care experimentează notarea în catalogul digital (însă nu au putut renunța la cel clasic pentru că nu li s-a permis până acum) de peste cinci ani.
Profesorii pot folosi catalogul digital și de pe telefon, la fel cum părinții și elevii pot avea acces la date, în baza unui nume de utilizator și a unei parole, de pe mai multe dispozitive. (sursa)