România a înregistrat un progres semnificativ în construcția de drumuri de mare viteză în 2024, depășind așteptările inițiale. Anul trecut s-au construit aproximativ 200 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, iar pentru 2025 se preconizează un nou record, potrivit Promotor.

În 2024, s-au finalizat mai multe proiecte importante, inclusiv: DEx 16 Oradea – A3; A0 Sud; A0 Nord; A7 Buzău – Focșani; DEx 12 Craiova – Pitești; A1 Sibiu – Pitești.

Planurile pentru 2025 sunt și mai ambițioase, cu aproape 300 de kilometri de noi drumuri de mare viteză planificate.

Proiecte majore pentru 2025

Autostrada Moldovei (A7):

Ploiești – Buzău: Secțiunea 2: Mizil (Baba Ana) – Stâlpu (DJ203G) – estimare: trimestrul 1. Secțiunea 3: Pietroasele – Buzău – estimare: trimestrul 4.

Buzău – Focșani: Secțiunea 1: Buzău – Vadu Pășii – estimare: trimestrul 1.

Focșani – Bacău: Secțiunea 1: Focșani (Petrești) – Domnești Târg – estimare: trimestrul 3. Secțiunea 2: Domnești Târg – Răcăciuni – estimare: trimestrul 3. Secțiunea 3: Răcăciuni – Bacău – estimare: trimestrul 4.

Autostrada Pitești – Sibiu (A1):

Secțiunea 5: Pitești – Curtea de Argeș, subsecțiunea Mănicești – Curtea de Argeș – estimare: trimestrul 2.

Secțiunea 4: Curtea de Argeș – Tigveni – estimare: trimestrul 4.

Centura București:

Inelul Nord: Secțiunea 3: Pasaj Afumați (DN2) – estimare: trimestrul 2. Secțiunea 4: Pantelimon (DN3) – Căldăraru (A2) – estimare: trimestrul 4.

Inelul Sud: Secțiunea 3: Bragadiru – Bâcu (DJ601A) – estimare: trimestrul 2.

Drumul Expres Craiova – Pitești (DX12):

Secțiunea 4: Colonești – Catanele (A1), subsecțiunea Podu Broșteni – Catanele – estimare: trimestrul 2.

Drumul Expres Brăila – Galați:

10,77 km – estimare: trimestrul 3.

Autostrada Transilvania (A3):

Secțiunea 3B2: Sutoru – Poarta Sălajului – estimare: trimestrul 3.

Drumul Expres Petreștii de Jos (A3) – Dej:

Petreștii de Jos – Tureni (DN1) – estimare: trimestrul 3.

Proiecte cu șanse mari de finalizare în 2025

Următoarele secțiuni au cele mai mari șanse de a fi deschise circulației în 2025:

A7: Buzău-Focșani (Lot 1) și Mizil-Spătaru

A7: Focșani-Bacău (Loturile 2 și 3, inclusiv Centura Adjud)

DEx12: Albota-A1 – A1: Pitești-Curtea de Argeș

A0 Sud: secțiunea A1-DN6 – DEx4: Tureni (Turda-Dej)

Proiecte cu șanse moderate

Unele secțiuni ale Autostrăzii Moldovei (A7), Drumul Expres Galați-Brăila (DEx6) și părți ale Centurii București (A0 Nord) au șanse moderate de finalizare.

Proiecte cu șanse reduse

Lucrările de pe A3 în zona Suplacu de Barcău-Chiribiș și A1 Curtea de Argeș-Tigveni au cele mai mici șanse de a fi finalizate în 2025.

Situația actuală

În prezent, România dispune de peste 1.275 de kilometri de șosele de mare viteză, din care aproximativ 1.150 de kilometri sunt autostrăzi, restul fiind drumuri expres.

Citeşte întreaga ştire: Autostrăzi și drumuri expres care vor fi gata în 2025. Harta completă pentru șoferi


Articolul precedentCseke Attila, ministrul Dezvoltării: Va veni un seism puternic în România / Întrebarea nu este dacă va veni. Întrebarea este când va veni / Nu vreau nici să creez panică
Articolul următorRomânia a înregistrat cea mai mare creștere a clasei de mijloc din UE, în timp ce în două treimi dintre statele UE aceasta a scăzut