Aplicația Takeaway.com și întregul său serviciu de livrări se retrage din România începând cu data de 1 iunie 2022, a anunțat, marți, gigantul pieței platformelor de delivery Just Eat Takeaway, care deține și afacerea din țara noastră.
Compania olandeză, care avea 136 de salariați în România în anul 2020, spune că a luat această decizie pentru a se concentra pe piețele în care este lider și face profit.
„În ultima perioadă, presiunea competitivă, dezvoltarea noastră relativă și penetrarea de ansamblu pe piața livrării de alimente în România au fost insuficiente pentru a susține o afacere sănătoasă. Având în vedere acest lucru, am luat decizia dificilă de a ne opri operațiunile în România. Închiderea acestei piețe ne permite să ne concentrăm pe poziții profitabile sustenabil și de lider pe piață”, și-a motivat decizia Just Eat Takeaway.
Colosul livrărilor pe bicicletă Just Eat Takeaway s-a confruntat cu pierderi de 190 de milioane de euro în prima jumătate a anului 2021, cu perspective și mai sumbre. Culmea e că în România, de unde se retrage acum, tocmai afacerile companiei tocmai trecuseră pe profit în anul 2020, când a debutat pandemia COVID-19 și consumatorii s-au orientat către aplicațiile de livrări pentru a-și comanda alimente.
Așa cum am mai arătat pe StartupCafe, în anul 2020 firma Hellohungry S.A. (prin care operează compania olandeză) a avut venturi totale de 38,2 milioane de lei, mult peste anul 2019, când înregistrase venituri de 21,9 milioane de lei. Astfel, firma a ieșit pe profit cu 226.000 de lei în anul 2020, după pierderile înregistrate în 2019, de 708.000 de lei.
În România, Takeaway.com a pătruns începând cu februarie 2018, când a cumpărat grupul bulgăresc Hellohungry, prezent deja pe piața de aici. În Bulgaria, grupul opera prin platforma BGMenu.bg, iar în România, prin Oliviera. Valoarea de achiziție s-a ridicat atunci la 10,5 milioane de euro. În bilanțurile depuse la ANAF, firma Hellohungry S.A. a avut pierderi ani de an, în perioada 2014-2019.
Gigantul Just Eat Takeaway s-a format în urma tranzacției din anul 2019, când platforma olandeză Takeaway.com a cumpărat serviciul britanic de livrări Just Eat, entitatea rezultată în urma fuziunii fiind evaluată atunci la 10 miliarde de dolari. În 2020, Just Eat Takeaway a preluat și Grubhub, un serviciu american de livrări, pentru suma de 7,3 miliarde de dolari.
Just Eat Takeaway este condusă de CEO-ul Jitse Groen, cel care a fondat, în anul 2000, la Amsterdam, platforma Takeaway.com. Listate pe Bursa Euronext de la Amsterdam, acțiunile colosului de delivery au scăzut puternic în ultimul an și jumătate, de la un vârf de 108 euro atins în octombrie 2020 la 18 euro în prezent. Acum, compania mai are o valoare de piață de circa 4 miliarde de euro. (sursa)