Google a anunţat câteva funcţii noi ale motorului de căutare, care folosesc inteligenţa artificială (AI) pentru a-i ajuta pe utilizatori să găsească mai uşor ce caută “în Google” – o melodie prin simpla fredonare, un text ascuns într-un site sau un anumit pasaj dintr-un videoclip.
Un astfel de exemplu este atunci când un utilizator nu-şi poate aduce aminte numele unei melodii, o fredonează puţin, iar Google o poate găsi.
Începând de astăzi, puteți să fredonați, să fluierați sau să cântați o melodie iar Google o va găsi. Deschideți cea mai recentă versiune a aplicației Google de pe telefonul mobil sau găsiți widgetul căutare Google, atingeți pictograma microfon și spuneți „ce melodie este asta?” sau faceți clic pe butonul „căutați o melodie”. Apoi începeți să fredonați timp de 10-15 secunde. Puteţi face acelaşi lucru cu Asistentul Google (Google Assistant), spuneţi „Hei Google, ce melodia este asta?” (Hey Google, what’s this song? și apoi fredonaţi melodia.
Această funcție este disponibilă în prezent în engleză pe iOS și în mai mult de 20 de limbi pe Android, dar va fi extină în viitor şi pentru alte limbi.
După ce ați terminat de fredonat, algoritmul Google de învățare automată va sugera câteva melodii.
“În centrul căutării în Google se află capacitatea de a înțelege interogarea utilizatorului și de a clasifica rezultatele relevante pentru acea căutare. Am investit în cercetarea înțelegerii limbii și anul trecut am prezentat modul în care sistemele BERT de înțelegere a limbii contribuie la obținerea unor rezultate mai relevante în căutarea Google. Astăzi, suntem încântați să împărtășim faptul că BERT este acum utilizat în aproape toate căutările în limba engleză, ajutându-i pe utilizatori să obțineți rezultate de mai bune şi de de încredere. Împărtășim, de asemenea, câteva noi progrese în clasificarea căutărilor, devenite posibile prin cele mai recente cercetări din domeniul AI”, anunţă compania pe blogul său.
Scrierea (ortografia)
Google explică avansul pe care l-a făcut motorul de căutare în înţelegerea cuvintelor scrie în bara de căutare, chiar dacă acestea sunt scrise greşit. “Una din 10 căuătări în fiecare zi este scrisă greșit”, notează Google.
“Astăzi, introducem un nou algoritm de ortografie care utilizează o rețea neuronală profundă pentru a ne îmbunătăți semnificativ capacitatea de a descifra greșelile de ortografie. De fapt, această singură modificare aduce o îmbunătățire mai mare ortografiei decât toate îmbunătățirile noastre din ultimii cinci ani”, mai notează specialiştii companiei.
Anumite pasaje de text
Căutările foarte specifice pot adesea fi cel mai greu de înțeles de motorul de căutare, deoarece uneori propoziția care răspunde la întrebarea utilizatorului ar putea fi bine ascunsă într-un site pe undeva.
“Recent am făcut o descoperire în clasificare și acum suntem capabili să nu indexăm doar paginile web, ci și pasaje individuale din pagini. Înțelegând mai bine relevanța anumitor pasaje, nu doar a paginii de ansamblu, putem găsi acele informații pe care le căutați. Această tehnologie va îmbunătăți 7% din căutările în toate limbile, pe măsură ce o vom lansa la nivel global”, anunţă Google.
Acces la informații de calitate în timpul pandemiei COVID-19
Google introduce şi câteva elemente ce pot ajuta utilizatorii să se descurce mai bine în timpul pandemiei, spre exemplu să verifice cât de aglomerat este un loc pe care vor să îl viziteze.
“Am adăugat o funcție nouă în Live View pentru a vă ajuta să obțineți informații esențiale despre o companie sau un loc înainte de acolo. De asemenea, adăugăm informații de siguranță COVID-19 în centrul profilurilor de afaceri din căutarea Google și Maps. Acest lucru vă va ajuta să știți dacă o afacere vă cere să purtați mască, dacă trebuie să faceți o rezervare în avans sau dacă personalul ia măsuri suplimentare de siguranță, cum ar fi verificarea temperaturii. Și am folosit tehnologia noastră de conversație duplex pentru a ajuta firmele locale să își păstreze informațiile actualizate online, cum ar fi programul de deschidere și inventarul magazinului”, anunţă Google.
Găsirea momentelor cheie din videoclipuri
Folosind o nouă abordare bazată pe AI, utilizatorii pot înțelege semantica profundă a unui videoclip și pot identifica automat momentele cheie.
“Acest lucru ne permite să etichetăm acele momente din videoclip, astfel încât să le puteți naviga precum capitolele dintr-o carte. Fie că sunteți în căutarea unui anume cantităţi sau ingredient prezentat într-un video despre o reţetă, poţi să găseşti imediat exact minutul potrivit dintr-un video. Am început să testăm această tehnologie anul acesta și, până la sfârșitul anului 2020, ne așteptăm ca 10% din căutările de pe Google să utilizeze această nouă tehnologie”, mai arată specialiştii companiei. (sursa)