Când te uiți la profilul unei persoane de pe aplicațiile de întâlniri, cât timp te uiți la fotografiile ei? Te grăbești să citești și să judeci partea scrisă a profilului? Sunteți foarte atenți la ceea ce au completat la rubrica ocupație?
Un nou studiu publicat recent sugerează că locul în care atenția ta merge mai întâi poate depinde de sexul tău.
Cercetătorii au monitorizat mișcarea ochilor pentru a vedea cum bărbații heterosexuali și femeile heterosexuale evaluează profilurile de întâlniri online. În general, bărbații tind să se concentreze asupra atractivității fizice înainte de a lua în considerare orice altceva. Nu este o surpriză, având în vedere numărul mare de studii care au arătat că bărbații sunt foarte vizuali atunci când vine vorba de alegerea unei partenere.
Femeile, între timp, au luat în considerare atât atractivitatea, cât și potențialul financiar.
“Indiferent de atractivitatea bărbatului (fie că era mare sau mică), femeile au acordat mai mult timp observării fețelor bărbaților atunci când resursele erau limitate, comparativ cu când erau abundente”, a declarat Amy Lykins, unul dintre autorii principali ai studiului și profesor asociat de psihologie clinică la University of New England din Maine.
Deși Lykins a subliniat că descoperirile sunt deschise analizei, o posibilă interpretare este că femeile de pe aplicațiile de întâlniri ar putea oferi o șansă bărbaților cu venituri mai mici, examinându-le mai atent atractivitatea. (Poate că nu câștigă șase cifre, dar are o față drăguță…).
Bărbații au fost preponderent interesați de fețele femeilor, cu o excepție interesantă: Aveau tendința de a petrece ceva mai mult timp cu profilul dacă femeia avea un loc de muncă bine plătit sau prestigios, în special atunci când era considerată mai puțin atrăgătoare. Deci, în esență, femeile au fost mai generoase cu bărbații cu mai puține resurse atunci când aceștia erau atrăgători, în timp ce bărbații au fost mai generoși cu femeile mai puțin atrăgătoare atunci când acestea aveau mai multe resurse.
Ce este mai important, o față frumoasă sau un corp sculptat la sală?
Cercetătorii au constatat că atât bărbații, cât și femeile se uită mai întâi la față. Un total de 83% din timpul de privire a fost direcționat către regiunea feței, indiferent de celelalte informații prezentate.
“Ne așteptam la acest lucru”, a declarat Lykins pentru HuffPost. “Am constatat acest lucru în alte studii de urmărire a ochilor pe care le-am efectuat, chiar și atunci când oamenii erau abia îmbrăcați și/sau chiar goi. Oamenii sunt extrem de interesați de fețe – chiar și când sunt nou-născuți – și acest lucru este valabil atât pentru bărbați, cât și pentru femei.”
O altă diferență care nu este pe deplin surprinzătoare? În general, bărbații s-au declarat mai interesați de relațiile pe termen scurt decât de cele pe termen lung, iar femeile s-au declarat mai interesate de relațiile pe termen lung decât de cele pe termen scurt.
Lykins spune că există unele limitări ale studiului. Pentru început, niciunul dintre participanți – 20 de bărbați și 20 de femei – nu s-a identificat ca fiind LGBTQ.
“Ar merita să efectuăm un studiu similar cu participanți LGBT pentru a vedea dacă tiparele se mențin”, a spus ea. Ea ar dori, de asemenea, să vadă cercetări care să examineze comportamentul persoanelor mai în vârstă, deoarece toți participanții la studiul ei erau studenți cu vârste cuprinse între 18 și 27 de ani.
Ceea ce a fost cel mai interesant pentru Lykins în legătură cu constatările sale a fost faptul că acestea au arătat că, atunci când vine vorba de întâlnirile online, toți facem judecăți pripite. “Avem acum dovezi că putem vedea acest tip de tipare chiar și în primele 10 secunde în care ne uităm la profilurile de întâlniri“, a spus ea. “Aceste judecăți par să fie făcute foarte repede”.
Având în vedere popularitatea aplicațiilor de întâlniri, unul din cinci adulți sub 30 de ani afirmă că și-a cunoscut soțul sau partenerul actual pe un site sau o aplicație de întâlniri, la fel ca aproximativ un sfert dintre adulții lesbiene, homosexuali sau bisexuali – oamenii de știință din domeniul social studiază din ce în ce mai mult modul în care oamenii glisează pe aplicațiile de întâlniri.
De exemplu, un studiu realizat de Universitatea din Michigan a constatat că persoanele care folosesc aplicații de dating tind să caute parteneri care nu sunt de nasul lor. Persoanele singure din acel studiu ― aproximativ 200.000 de bărbați și femei heterosexuali din patru orașe ― au căutat, de asemenea, parteneri care erau mai asemănători cu ei în ceea ce privește atractivitatea, dar rareori au avut întâlniri cu persoane considerabil mai puțin atractive.
“Studiul nostru sugerează că oamenii caută parteneri care sunt puțin mai atrăgători decât ei. Femeile sunt un pic mai puțin idealiste decât bărbații.”, a declarat pentru HuffPost Elizabeth Bruch, profesor de sociologie la Universitatea din Michigan și unul dintre autorii principali ai studiului. (sursa)