În condițiile în care Ucraina nu a făcut NIMIC pentru a atenua efectele devastatoare produse de noua lege a educației din țara vecină asupra învățământului în limbile minorităților, încet încet, s-a așternut o tăcere suspectă asupra subiectului, ca și cum țara noastră ar fi abandonat sprijinul pe care îl datorează, în mod natural, românilor de peste granițe.
Aceasta, cu atât mai mult cu cât, nu mai departe de ianuarie 2020, președintele Ucrainei, Zelenski, afirma într-un discurs oficial că România a ocupat nordul Bucovinei în 1918!
Mai rău, s-au găsit voci pe la noi, ca de exemplu Cristian Pârvulescu, care spuneau nici mai mult nici mai puțin decât că orice încercare de a sprijini învățământul în limba română, prin opoziția la legea educației adoptată de ucraineni, i-ar ajuta pe ruși!…
Suntem siguri că și acum se vor găsi alte voci, sau aceleași!…, care vor spune că a ne opune distrugerii Deltei Dunării de către ucraineni, prin lucrările secrete și legale la canalul Bâstroe, l-a ajuta pe Putin…
În acest context, considerăm binevenită interpelarea adresată de către senatorul bihorean Florian Bodog, ministrului Educației, Ligia Deca. Iată textul integral:
Stimată doamnă Ministru,
Față de numeroasele reacții declanșate în spațiul public în ultimele săptămâni, referitoare la legile adoptate de Ucraina cu privire la minoritățile naționale, cu respect, vă solicit să îmi comunicați ce măsuri ați întreprins în mod concret de la preluarea mandatului de ministru, pentru (1) protejarea și (2) sprijinirea învățământului în limba română din țara vecină. (sursa)
Suntem și noi curioși care au fost, dacă au existat, acele măsuri, dar mai ales cu ce efect!