Glovo a primit aprobarea din partea Consiliului Concurenței pentru achiziționarea Foodpanda în România, relatează startupcafe.ro.

Tranzacția face parte dintr-o serie de achiziții separate cu Delivery Hero, una dintre cele mai mari platforme de livrare din lume, pentru cumpărarea unora dintre companiile sale din Europa Centrală și de Est, spune Glovo într-un comunicat transmis, joi, StartupCafe.ro.

În luna mai a lui 2021, Glovo a anunțat achiziționarea Foodpanda în România și Bulgaria, Donesi în Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, și Pauza în Croația. Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 170 de milioane de euro.

Tranzacția din România a fost supusă unui proces de analiză și dezbatere publică, care s-a concluzionat cu autorizarea acesteia din partea Consiliului Concurenței.

Pe plan local, „această achiziție va permite Glovo să fie un catalizator pe zona de inovație în industria de livrare de categorii multiple de produse”, susține compania. Tranzacția a fost finalizată la data de 10 decembrie 2021.

„Aprobarea acestei tranzacții reprezintă un pas semnificativ pentru noi. Glovo are o viziune foarte ambițioasă pentru viitorul pieței de on demand delivery din România și suntem încântați că avem oportunitatea de a construi parteneriate mai puternice cu comercianții și că le vom putea oferi utilizatorilor un serviciu complet. Vreau să mulțumesc în special echipei Glovo, care pune pasiune și dedicare în tot ceea ce face. Suntem cu toții foarte bucuroși să primim Foodpanda în familia noastră în următoarele luni și suntem convinși că, împreună, vom aduce contribuții importante sectorului de livrare”, spune Victor Răcariu, Regional General Manager Glovo pentru Europa de Sud-Est

Cine este Glovo

Glovo este un markeplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil. Startup-ul a fost lansat de doi antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona și operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană.

În 2019, Glovo a anunțat că a ajuns la statutul de unicorn, cu o valoare de cel puțin 1 miliard de dolari, în urma unei investiții de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată de Mubadala, din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).

În prezent, valoarea startup-ului a crescut, ținând cont că în doar 6 ani de existență a obținut investiții de peste 1,2 miliarde de dolari.

În 2018 startup-ul a pătruns și în România, fiind prezent prin firma locală Glovoappro SRL, din București. În 2020, Glovo România a avut venituri de aproape 35 milioane de euro, aproape de 5 ori mai mult decât în anul 2019, când a înregistrat venituri de 6,6 milioane de euro. (Denisa Crăciun)

Articolul precedentGrupul american Inteva extinde fabrica din Salonta și va produce piese auto pentru 100.000 de BMW Mini Countryman anual
Articolul următorRușinea Europei? România, excepția „bună” de pe harta epidemiologică publicată de ECDC / Două regiuni din țara noastră, singurele pete verzi de pe continent