Titi Aur a explicat, în exclusivitate pentru DC News, care sunt cauzele ce determină producerea de accidente rutiere pe șoselele din România:
„Țara noastră are probleme și cu mașina, și cu drumul, dar mai ales cu omul. Sunt cele trei motive din cauza cărora se întâmplă accidente. Dacă mașinile sunt din ce în ce mai bune, dacă drumurile se mai modernizează, la capitolul educația șoferului nu se face nimic.
În România trebuie să existe un plan care, pe termen mediu și lung, să ducă la reducerea celor doi indicatori, număr de victime și poluare.
Accidentele de circulație sunt făcute de 3 categorii de șoferi. 15-20% din accidente sunt produse de șoferi începători. Nu neapărat de primul an de șofat, iar asta se întâmplă pentru că nu există o bună pregătire din partea școlii de șoferi. O altă categorie de producători de accidente, alți 15-20%, sunt teribiliștii. Aici intră cei care merg băuți, drogați, care fac liniuțe, sinucigașii sau cei care folosesc mașina ca o armă. În cea de-a treia categorie, 60-70%, sunt șoferii normali, integrați corect în societate, cu experiență și fără probleme, dar care fac la un moment dat un accident grav sau mai puțin grav.
Pentru cele trei categorii trebuie să ai măsuri diferite. Pentru prima categorie trebuie să educi bine școala de șoferi, pentru teribiliști trebuie măsuri de coerciție mult mai hotărâte, inclusiv confiscat mașina și anulat permisul de conducere, iar pentru cei care fac accidente doar dintr-o întâmplare, există metoda aplicată în toate țările civilizate, cursuri de conducere defensivă. Ca să se întâmple asta, autoritățile ar trebui să accepte că avem o problemă“, a spus, în exclusivitate pentru DC News, Titi Aur.
Reguli esenţiale pentru şofatul pe timp de ploaie. Titi Aur: Riscul este mai mare, deci trebuie să luăm măsuri suplimentare
Expertul în conducere defensivă Titi Aur a explicat, în exclusivitate pentru DC News, ce măsuri trebuie să luăm pentru a circula în siguranță pe ploaie.
„În primul rând trebuie să știm că odată cu răcirea vremii, aderența este mai mică chiar dacă nu plouă. Când intervine și ploaia, aderența devine mult mai mică. Trebuie să știm că în perioada aceasta cu temperaturi scăzute, mai ales când ne apropiem de zero grade Celsius, ploaia se poate transforma foarte ușor în gheață neagră, adică polei.
Poleiul este cel mai periculos lucru care poate să apară fiindcă asfaltul arată la fel, ai senzația că este doar ud, dar de fapt sunt locuri în care apare gheața neagră”, a transmis fostul pilot de raliu pentru DC News (citește continuarea AICI).