România educată… Cine nu a auzit de proiectul amiral al educației românești, scrie consilierul local Adrian Madar.
Dar, la modul concret, l-a parcurs măcar o dată cineva dintre cei direct interesați?
Rezultatele de la ultima Evaluare Națională din Bihor ne arată că nici măcar armata liberală venită, vezi Doamne!, să-l pună în practică, nu crede, la 5 ani de la lansare, în mega-proiectul prezidențial.
Așa cum ne-a obișnuit, PNL știe să livreze vorbe. Și atât.
La Bihor, prezența și rata de succes au fost sub nivelul național. 23 de școli fără elevi promovați la Evaluarea Națională. Efectul gestiunii dezastruoase a fenomenului în timpul pandemiei. Pe plan local au venit cu vreo soluție, au schițat o măsură? Nu.
Aș zice că preocuparea de bază a conducerii PNL a Inspectoratului Școlar a fost utilizarea administrației în războiul pentru putere cu colegii de partid care conduc liceele etalon din județ. Instrumentarul folosit, rudimentar (amenințări, sancțiuni, poziții de forță), nu a dat rezultate, parte din decizii fiind anulate de instanță.
Diferă cu ceva de imaginea confruntării naționale între pretendenții la funcții interne în PNL? Cu nimic.
Care este viziunea acestui partid pentru învățământul românesc? Cum prevenim abandonul școlar și segregaționismul cultural al minorității rome din comunitățile de la sate? Cei 5 ani ai României educată ne arată că PNL nu are soluții la acest fenomen.
Prioritățile din educație ale coaliției PNL+USR sunt legate de educația sexuală în școli, copierea unor modele urbane din exterior. Educația rurală a fost abandonată.
Singura forță politică care poate schimba această direcție este PSD – încheie Adrian Madar. (sursa)