Dezvoltarea tehnologiei a amenințat în ultimii ani să înlocuiască muncitorii umani cu inteligență artificială (AI). S-a estimat că până în 2025, AI ar putea prelua 52% din locurile de muncă la nivel global.

Cu toate acestea, există încă multe interacțiuni care nu pot fi realizate decât prin contactul uman, în special în domeniile care se bazează pe legătura dintre oameni. Astfel de locuri de muncă pot fi obținute prin calități non-tehnice, atribute interpersonale și trăsături de personalitate, care se traduc prin comunicare, colaborare și interacțiuni eficiente la locul de muncă.

Așadar, de ce competențe aveți nevoie pentru a vă asigura securitatea locului de muncă în mediul de lucru dependent de tehnologie din prezent? Iată 5 pe care să le luați în considerare.

Gândire critică

În ciuda faptului că tehnologiile de inteligență artificială devin din ce în ce mai complexe, mintea umană continuă să fie fascinantă prin abilitățile sale cognitive, inteligența emoțională, creativitatea și raționamentul etic – toate acestea contribuind la luarea deciziilor în cunoștință de cauză și la rezolvarea problemelor necesare pentru gândirea critică. Un sondaj la scară largă în rândul angajatorilor arată că 81% dintre companii pun foarte mult accent pe capacitatea angajaților de a gândi critic.

Dezvoltarea abilităților de gândire critică le permite angajaților să navigheze în sisteme complexe și să inoveze soluții în activitățile lor de zi cu zi. În timp ce IA poate excela atunci când i se oferă parametri prestabiliți, gânditorii critici au flexibilitatea de a-și ajusta abordarea în funcție de diverse circumstanțe și contexte etice.

Deoarece gânditorii critici iau decizii prin judecată subiectivă, intuiție și experiențe personale, persoanele ale căror roluri implică luarea constantă a deciziilor sunt mai greu de înlocuit de către AI.

Planificare strategică

Fiecare loc de muncă implică o anumită formă de planificare – de la stabilirea obiectivelor, formularea strategiilor, alocarea resurselor, implementarea proiectelor și monitorizarea, până la evaluare. Acest lucru este crucial pentru analiștii de afaceri și managerii de proiect, dar locurile de muncă ce implică planificarea strategică pot varia în funcție de industrie sau structura companiei.

Planificarea strategică eficientă necesită creativitate și inovație pentru abordări noi, adaptarea la circumstanțe în schimbare și valorificarea noilor oportunități. Sistemele AI ar putea întâmpina dificultăți în răspunsul la schimbările neașteptate, făcând angajații cu abilități de planificare strategică favorabili pentru a face această muncă. Planificatorii strategici vor rămâne indispensabili în conducerea companiei către succes.

Delegarea sarcinilor

Unele sarcini sunt mai ușor de realizat, dar altele necesită mai mult sprijin pentru rezultate mai bune. Și pe măsură ce utilizarea AI devine tot mai obișnuită, gestionarea sarcinilor poate fi văzută ca ceva ce poate fi automatizat.

Cu toate acestea, judecata umană este încă crucială pentru delegarea sarcinilor, deoarece se iau în considerare capacitățile membrilor echipei și sarcinile lor de lucru. Delegarea sarcinilor include și determinarea persoanei celei mai potrivite pentru fiecare sarcină, furnizarea de instrucțiuni clare și sprijinirea lor pentru o execuție de succes.

Un studiu privind managementul timpului a arătat că doar 28% dintre companii oferă instruire în abilitățile de delegare. Deci, dacă poți dezvolta o înțelegere clară, practică delegarea sarcinilor și faci procesele mai ușoare pentru echipa ta, devii mai valoros și mai neprețuit la locul de muncă.

Comunicarea

Este ușor să confunzi abilitățile de comunicare cu simpla capacitate de a purta conversații, dar aceasta depășește acest aspect. Comunicarea eficientă implică transmiterea ideilor, construirea relațiilor și convingerea celorlalți să susțină inițiativele tale la locul de muncă. De asemenea, ar putea fi utilă pentru a-ți evidenția influența dacă ocupi o poziție de conducere.

Abilitățile de comunicare pot amplifica, de asemenea, impactul tău prin posibilitatea de a formula povești și de a ilustra ideile tale în mod convingător, colaborând cu colegii tăi pentru a atinge obiective comune și a impulsiona schimbări pozitive în cadrul companiei.

Deși poate fi acum obișnuit să folosești AI pentru a redacta un email profesionist, implicarea umană este încă neprețuită atunci când este vorba de probleme sensibile, cum ar fi serviciul pentru clienți și cele care necesită încă soluționări față în față. Aceasta implică, de asemenea, gestionarea crizelor și gestionarea părților interesate.

Investiția în abilitățile de comunicare te face să devii un membru de echipă și lider mai productiv și mai eficient, ceea ce te va ajuta să-ți pavezi drumul către succesul profesional.

Negocierea

În industria afacerilor, negocierea este cheia jocului. Și în ciuda disponibilității platformelor de lucru la distanță sau virtuale, cum ar fi apelurile telefonice, emailurile și Zoom-ul, întâlnirea față în față pentru a negocia este mai probabil să conducă la rezultate favorabile, inclusiv termeni mai clari și înțelegeri mai ferme.

Învățarea tacticilor și tehnicilor de negociere te va ajuta să devii mai atractiv ca angajat, în special dacă te ocupi de procesele de achiziție. Vei putea face concesii strategic, ceea ce creează valoare prin compromisuri precum prețuri preferențiale pentru contracte și furnizori.

AI vor avea dificultăți în a înlocui negociatorii umani, deoarece aceștia aduc în discuție inteligența emoțională, creativitatea și judecata pentru a ajunge la un acord care să ducă la o situație de câștig pentru părțile implicate. Abilitățile de negociere rămân de neprețuit pentru construirea parteneriatelor și menținerea clienților în industria afacerilor. Negocierea este, de asemenea, o abilitate cheie pentru rolurile de management atunci când vine vorba de termene limită, programe, bugete și rezolvarea conflictelor.

În timp ce AI-ul continuă să progreseze în automatizarea sarcinilor de rutină și procesarea unor cantități vaste de date, există calități unice pe care doar oamenii le dețin, ceea ce îi deosebește de tehnologie și îi poziționează ca active neprețuite pentru companie. Deși investiția în învățarea noilor tehnologii este importantă în zilele noastre, cultivarea acestor abilități este și o mișcare strategică pentru a rămâne relevant și indispensabil într-un mediu de lucru tot mai digital, scrie forbes.com. (sursa)

Articolul precedentRomânii vor putea achita facturi cu cardul la poștaș. Poşta Română a cumpărat 7.000 de dispozitive mobile
Articolul următorȚigările electronice, interzise în spațiile închise, dar nu și în restaurante