Comercianții știu foarte bine că în preajma Sărbătorilor românii cheltuie peste măsură și, tocmai de aceea, profită de asta. Acest fenomen se numește „greedflation” sau inflația de lăcomie. Adică prețurile cresc exact pentru produsele cele mai căutate. Iar pentru a nu fi ocolite de clienți, unele magazine au apelat la strategii de marketing, cum ar fi afișarea prețului produsului la suta de grame.
A mai rămas puțină vreme până la Crăciun, iar românii își fac ultimele socoteli pentru masa de Sărbători. Una mai scumpă anul acesta, după creșterile de prețuri din ultima perioadă. Potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică, în noiembrie, prețurile alimentelor au crescut cu peste 5 procente față de aceeași lună a anului trecut. Și dacă ne uităm la produsele tradiționale, toba, caltaboșul sau lebărul s-au scumpit cu 8%.
„Șoriciul e primul pe lista scumpirilor. În piețele din București, un kilogram de șorici se vinde între 39 și 50 lei. Șoriciul pârlit, cum e cel din imagine, se vinde într-o piață din Capitală cu 120 lei/kg”, transmite Amalia Dobre, jurnalist Digi24.
Iar în contextul scumpirilor, multe magazine au început să apeleze la strategii de marketing, pentru a nu fi ocolite de clienți. Astfel, prețul produselor alimentare este afișat la suta de grame, și nu la kilogram.
„Am observat o schimbare și oamenii preferă să cumpere la suta de grame, cum le e mai comod”, spune Carla Giurea, reprezentanta unei piețe din Capitală.
„În Vest, prețurile sunt puse pe suta de grame. Cumva face produsul mai accesibil. Dacă pun cașcavalul 30 lei kilogramul, pare cam scump. Dacă l-am pus 3 lei/100 grame, pare un pic mai ieftin. Iau 200g de cașcaval, înseamnă că trebuie să plătesc 6 lei”, explică Feliciu Paraschiv, vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii.
Iar în apropierea Sărbătorilor mai apare un fenomen numit „greedflation”. Pentru că cererea este mare, produsele tradiționale sunt mai scumpe. (sursa)