Principalele obiective de investiții în domeniul rutier ar urma să primească anul acesta 15,3 miliarde de lei, conform propunerii de buget pe care a înaintat-o Guvernul. Suma este cu aproape 2,5 miliarde de lei mai mare decât cheltuielile de anul trecut. De departe, cei mai mulți bani merg către Autostrada A1 Sibiu-Pitești, la fel ca în anul trecut, deși suma scade cu peste 500 de milioane de lei.
Bugetul pentru A1 de anul acesta este 2,1 miliarde de lei și este pe primul loc într-un clasament al investițiilor propuse, realizat de Economica. Doar lucrările pe această autostradă reprezintă aproape 14% din totalul propus pe 2025. Anul acesta, pe prima autostradă transcarpatică a țării sunt programate lucrări pe patru din cinci secțiuni.
Pe locul al doilea se află Autostrada A7 Ploiești-Buzău, cu o alocare bugetară de 1,4 miliarde de lei. Prin comparație cu anul trecut, bugetul pentru acest segment din Autostrada Moldovei scade cu peste 400 de milioane de lei. Anul trecut, au intrat în circuit 80 de kilometri de autostradă, amintește sursa citată.
Pentru alte secțiuni din Autostrada Moldovei, sumele propuse sunt 1,2 miliarde de lei pentru Buzău-Focșani, care ocupă locul al treilea în clasamentul general al bugetelor. Pentru restul din A7, propunerile sunt 900 de milioane de lei pentru Focșani-Bacău și 716 milioane de lei pentru Bacău-Pașcani, mai arată datele centralizate de Economica.
Bugete mai mari sunt și la Autostrada Transilvaniei. Pe locul al patrulea se situează A3 Brașov-Oradea, cu 1,17 miliarde de lei. Creșterea de peste 400 de milioane de lei vine în contextul deschiderii unor șantiere, cum ar fi la lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș. O creștere notabilă este și la A13 Sibiu-Făgăraș, cu o propunere de 1,09 miliarde de lei. Suma este de aproape opt ori mai mare decât cheltuiala din 2024.
Drumul Expres Craiova-Pitești ar urma să primească peste 1 miliard de lei, în scădere cu 200 de milioane de lei față de anul trecut. Astfel, proiectul ar rămâne cel mai bine finanțat dintre drumurile expres. (sursa)