Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) atrage atenția asupra unor posibile înșelătorii, după ce mai multe persoane au fost apelate de către pretinși angajați ai instituției.

Potrivit oficialilor CNAS, nici Casa Națională, nici casele teritoriale de asigurări de sănătate subordonate nu solicită persoanelor asigurate sau neasigurate informații privind conturi bancare, parole personale sau PIN-uri.

Casa Națională de Asigurări de Sănătate a primit semnalări că mai mulți cetățeni au fost apelați telefonic de persoane care s-au prezentat drept angajați ai caselor de asigurări de sănătate, au pretins că trebuie să transmită celor apelați sume de bani de la instituție și sub acest pretext au solicitat informații despre codul numeric personal (CNP) și despre conturile bancare, informează instituția într-un comunicat de presă.

În acest context, CNAS atrage atenția tuturor cetățenilor „să manifeste prudență maximă” față de solicitările de comunicare a unor informații sau documente cu caracter personal sau confidențial, primite telefonic ori prin alte mijloace de comunicare la distanță (e-mail, mesaje scrise etc.), aparent în numele instituției sau al vreunei case de asigurări de sănătate din subordine.

„Nici CNAS, nici casele de asigurări de sănătate subordonate nu solicită persoanelor asigurate sau neasigurate informații referitoare la conturi bancare, parole personale sau PIN-uri. Orice îndoială față de legitimitatea unei solicitări de informații sau documente vă rugăm să o verificați la casa de asigurări de sănătate respectivă”, precizează instituția citată.

Aceeași sursă mai arată că în județele unde s-au înregistrat astfel de situații au fost sesizate inspectoratele de poliție, iar CNAS va continua să monitorizeze cu atenție apariția unor asemenea cazuri și să le comunice autorităților competente. (sursa)

Articolul precedentPopulația UE a atins un nivel record de locuitori / Creșterea vine din migrația ilegală